söndag 6 mars 2011

Upptagen

Det har verkligen varit full upp sen i torsdags. Neo och jag började dagen med öppna förskolan. Dit kom också Mattias som efteråt tog Neo över helgen. Jag i min tur följde med Zandra och Selma hem. JoZ njöt utav några avsnitt av Vampire Diaries. Sedan var det hem och få hjälp utav pappa. Lämna grejer på Second hand, slänga, packa, skruva isär och köra. Kvällen avslutades hemma hos världens i särklass finaste, bästa, kärleksfullaste och mest hjälpsamma föräldrar. Vi hade "fredagsmys" med film, ost och snacks. Jag sov nerbäddad i soffan så ni kan ju själva klura ut att jag inte sov så värst gott.

Fredagen bestod i att ägna hela förmiddagen åt att flyttstäda. Mamma, pappa och jag slet som djur. Mamma är ju alltid ledig fredagar men hon vigde ändå hela sin (heliga) lediga dag åt att hjälpa mig. Pappa han hade tagit en komp-dag för min skull! Jag säger ju att jag har världens bästa föräldrar!
Tre zombitrötta Lindaus åkte sedan hem till min morfar för lite födelsedagsfirande. Vid tiotiden hade i alla fall jag problem att hålla ögonen öppna. Hem till soffan hos mamma och pappa. Somnade på stört men sedan tyckte John Blund att det fick räcka för min del och höll mig vaken mellan 01.30 och 02.30! Mindre kul!

Lördag och flyttdag. Kl 9 mötte vi upp min morbror som tillsammans med pappa bar ner de tyngsta och största möblerna. Mamma och jag städade ur det sista och 10.15 bytte jag nycklar med nya hyresgästerna. Sedan gick första lasset mot nya lägenheten. Förutom mina fina föräldrar och morbror och jag också obetalbar hjälp utav några av mina vänner. Jag har sagt det förr men jag är verkligen omgiven utav så otroligt fina, omtänksamma, hjälpsamma och älskvärda människor!!

Camilla hann inte med så många vändor innan hon tyvärr vrickade till sin redan stukade fot. När den värsta smärtan lade sig hjälpte hon mamma packa upp i köket. Det är ju trots allt tanken som räknas.
Zandra, fantastiska ässling, som med sitt otroligt uppmuntrande humör överträffade sig själv på så många sätt!
Millan, underbara superkvinna!! Det finns inget som är jobbigt för henne. Hon kör på och hjälper till i alla väder. Hon hade rätt också, "vi skulle inte sakna Daniel (hennes mist lika fantastiska sambo), förutom möjligtvis hans sällskap då". Sa hon och bar iväg på en Malmbyå från Ikea helt själv. Ni vet dom som väger bly och är lika otympliga som ett kylskåp inkletat i smör. Sedan fortsatte hon som en duracellkanin.

Allt var flyttat innan ett och då åkte jag och köpte lite välförtjänt käk. Sedan stannade mina underbara och hjälpte mig packa upp och komma i ordning. Mamma och pappa stannade sist och kommer tillbaka idag för att fortsätta hjälpa mig. Jag skojar inte om jag säger att jag somnade innan jag la huvudet på kudden. Tyvärr vaknade jag alldeles för tidigt. Jag ligger dock kvar i sängen och skriver detta inlägget, bara för att inte gå upp. Jag är skithungrig också. Frulle, kebabsallad och några kakor var det enda jag fick i mig igår. Jag som vanligtvis kräver mina tre mål om dagen. Men igår levde jag nog på kärlek <3

Idag kommer äntligen min älskade, finaste son hem. Han rum är ju självklart också i iordningställt även om det skall målas om och piffas till. Jag hoppas att han gillar vårt nya hem lika mycket som jag gör. Kommer säkert bli jättebra! Just de, i fredags ringde de från barnomsorgen och sa att Neo fått två st erbjudande om plats. Men hon skulle ringa upp på måndag igen! Känns skönt.

Nä, nu blir det upp å kissa, frulle och starta denna underbara dag! Mamma och jag måste nog ta en tripp till Ikea idag, vilken otur!

Till alla mina fantastiska vänner och familj! Jag älskar er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar