söndag 20 mars 2011

Klockan är inte ens 12 men ändå har jag hunnit med så himla mycket.

Dagen började väldigt bra! Sovmorgon till 7.30 är alltid något men det gäller att vara tacksam för det illa. Men jag slapp gå upp vid 2-tiden eftersom vi var hemma vid 22 och det var först då han fick han välling så då sov Neo förbi det och absolut inte mig emot.

Jag håller på att tvätta och har dammtorkat, dammsugit och skurat badrummet. Och ikväll blir det nog träning ;) Nice and easy.

Alldeles för en stund sedan ramlade Neo ner från köksbordet. (Nej, han får inte klättra upp på bordet men hur många gånger jag än skäller och lyfter ner honom så envisas han med att klättra upp gång på gång.) Platt rätt ner med ansiktet ner i golvet först. Lilla överläppen började blöda och han fick sig en fläskläpp. Försökte kyla ner den så gott det gick.


Men efter han fick sitt snuttislejon så satt han och somnade i min famn. Först nu inser jag att han kanske fick hjärnskakning. För om kids somnar efter man ramlat och slagit i huvudet kan det vara ett tecken på just commotio. Det är säkert ingen fara men jag blir ju orolig så det förslår! Han brukar ju absolut somna vid den här tiden men om han börjar kräkas också så är jag helt säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar