söndag 20 mars 2011

No cow on the ice

Okej. För att vara på den säkra sidan och få det bekräftat som jag redan vet så ringde jag till 1177 eller Sjukvårdsrådgivningen. Eftersom han ramlat från köksbordet som ju ändå är rätt högt så tyckte hon att vi skulle ta oss till jourcentralen för att utesluta hjärnskakning.
-"Okej", tänker jag och väcker mitt sovande barn, sätter på honom kläderna och tutar ner för backen.
Väl i receptionen ställer en kvinna en mängd frågor som jag redan fått svara på när jag ringde 1177. Det enda jag själv tyckte va oroväckande va att han somnade så hastigt när han satt i mitt knä. Då svarade kvinnan att
-"Det är väldigt vanligt att barn som exempelvis ramlat, klämt sig eller blivit otroligt ledsna över någon annan anledning somnar när de lugnat ner sig. Det beror på att de tagit ut sig så mycket och nu känner sig lugna och trygga."
Men kvinnan skulle ändå boka in oss på ett sjuksköterskebesök. Rösten i mitt huvud tänker att det kan ju vara bra om en annan också tar en titt på Neo och säger att det ju inte är någon fara med honom. Det enda är att han har en fläskläpp och en antydan till bula i pannan. Men att jag får spela helt ovetandes så ingen kommer på att jag faktiskt är sjukvårdskunnig, läst tre år på högskola och har studieskulder. Fatta hit pinsamt det hade varit. Jaja, men kvinnan visar in oss på ett rum och går ut. Jag börjar klä av oss ytterkläderna och väntrum på att en sjuksköterska ska komma in. Det gör hon också. Kvinnan i receptionen är en ssk. Hon tar på sig handskar och trycker lite på huvudet, kollar läppen och tänderna. Ingen fara på taket. Hon skulle skriva en anteckning ifall han skulle bli sämre.

Nu har han precis käkat potatis, köttbullar med sås och laddar för ett par timmar hos farmor och katterna medan jag försöker mig på ett pass på Friskis. Egentligen borde jag nog vila idag också men det får bära eller brista. Jag känner att jag börjat fetta på mig igen men fortfarande är jävlar-annamma känslan riktigt stark och målet förutom att gå ner till min målvikt och bli hälsosammare är ju att de ska svida. Rejält!

Å vad håller du på med? Att ha kakan å äta den? Inte bränna ljuset i båda ändar? Ännu har jag inte bestämt mig vad jag tycker eller ska göra åt det. Jag får nog fundera vidare på det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar