fredag 18 mars 2011

Smaklöst

Aldrig tidigare har jag saknat mina två sinnen som är som bortblåsta så mycket som nu! Imorse undrade jag varför Neo var så in i h-vete gnällig tills jag upptäckte att ungen bajsat värsta tandbajsen. Å det var inte lukten som avslöjade honom, nej utan det var av en ren slump att jag märkte de när jag skulle byta från pyjamas till vanliga kläder. Stackars bubben!! Undra egentligen hur länge han gick med den laddningen i blöjan.


(Fortfarande sjuk så raggisarna får hänga på ett tag till)

Å när jag skulle göra mig i ordning och avslutade hela proceduren på samma sätt som jag alltid gör med parfym. Ett sprut på dekoltaget och ett på vardera handled. Men vänta lite? Är det något fel på parfymen. Det doftar ju ingenting!!! Tog ett extra sprut på halsen och hejdade mig sedan med risk för att dofta som en hel Stena Line avdelning.
När jag sedan skulle fika hemma hos mamma så var kaffet otroligt blaskigt, smakade överhuvudtaget INGENTING! Å kladdkakan var inte speciellt god heller. =( Kul fredag med mys liksom!


Nu sitter jag (fortfarande) hemma hos Mammi och beröva henne på sin lediga fredag. Neo sover och jag blir lite ompysslad.

Jag är så jäkla sugen på att gå på bio ikväll. Själv eller med sällskap =) Men så kom jag på att jag har ju värsta hostan och hade själv irriterat ihjäl mig om någon satt och hostade sig igenom en hel film. Oscarbelönade Black Swan med Natalie Portman skulle jag vilja se. Men istället blir det Så Ska Det Låta och Skavlan hemma i soffan istället. Då kan jag hosta bäst jag vill.

Oj, nu blev jag bjuden på middag hos mamma också. De va ju kanon. Inte för att jag känner va de smakar med för energins skull så kan det ju vara lämpligt.

Just det, i natt när jag var uppe och gav Neo välling så hade det ju snöat. Å jag tänker egentligen inte ens kommentera hur överjävligt onödig den här snön är men däremot kom jag å tänka på en annan sak. Sked. Att ligga sked alltså. Jag frös så in i bomben när jag kröp ner i sängen igen så det var då tanken slog mig. Ligga sked är ju det mysigaste som finns. Jag föredrar att vara inneskeden men i natt skulle jag även velat vara ytterskeden. Alltså en sked på varje sida. Fast vanligtvis föredrar jag att vara innerskeden och ibland kan jag bjussa på en yttersked. Just nu skedas det inte alls, bara med en kudde på vardera sida. Kul? Nja, sådär faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar