fredag 11 mars 2011



För mig egentligen bara en dag i veckan men på något sätt är det ändå lite mysig stämning. Neo hade fortfarande feber när han vaknade i morse. 38.7 låg det på. Men efter en rejäl fulle och en Panodil så var det full rulle igen. Så jag kunde dammsuga lite snabbt och dammtorkade också. Fasen, det är verkligen svårt att städa med en liten som är så hjälpsam. Torka golven kan man dock fet glömma. Vi städade även badrummet. Huh, där gjorde jag den i särklass obehagligaste upptäckten sedan jag flyttade in. Ni vet den där kanten i toan där det samlas äckel-päckel även kallad "C-anka kanten"... Jag tror ni fattar vad som komma skall. Det hade inte blivit städat i den kanetn på garanterat flera år. Bääääää!! Tacka vet jag klorin och handsprit så är det nu rent. Men ändå...

Ikväll börjar min jobbhelg. Jag har världens samvetskval eftersom Neo är sjuk. Men jag får ju tänka på att jag gör det för vår skull. Istället för att Neo skulle sova hos Mattias, mig och mamma under helgen så har jag tagit beslutet att han skall vara hos Mattias tills tisdag morgon för att slippa hoppa omkring när han är sjuk. Förhoppningsvis blir han frisk då också.

Jannika, förhoppningsvis Steven och jag hade planerat att åka till Camilla och Daniel på lördagskvällen. Då skulle jag givetvis tagit med mig Neoplutten. Men om han är sjuk och är hos Mattias så gör jag inte det. Men kan man åka iväg ändå? Dålig mamma som lämnar sitt sjuka barn. Men vad skall jag göra? Han sover ju hos sin pappa och har det bra där. Åh, dessa samvetskval! Vi får se hur det blir. Antagligen lyckas Jannika övertala mig. Hon är bra påp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar