fredag 7 januari 2011

Igår jobbade jag och det var väldigt roligt trots att det toksnöade precis hela dagen. Jag var på ett riktigt härligt humör och fick beröm för mitt goda arbete. Dels av gamlingarna men också utav sjuksköterskekollegor. Alltid roligt att få!

Efter jobbet mötte jag upp Mattias så fick vi handlat inför Neos ettårskalas på söndag. Fatta eller?! Ett helt år! Ing han är så stor min fina lilla kille. De e bannemej kärlek!

Väldigt spontant bestämdes det också att Neo och jag skulle åka upp till Uddevalla och göra Bubblan komplett. Vi käkade thai, tjötade, drack vin och kollade på en underbar kärleksfilm; Dear John. En film med ett mycket abrupt slut. Älskar bubblan. Ni som inte fattar är ju knäppa!! =)

Imorse efter en god natts sömn åkte Neo och jag tillbaka till Kungälv, hämtade upp Mommo och köpte födelsedagspresenter till bubbisen.
Mamma och jag har också varit iväg och kollat på en billigare lgh till Neo och mig. Det är ingen hemlighet att Mattias och jag har separat och jag nu letar annat boende? Det är tråkigt det som hänt men det är för allas bästa även om de kanske inte känns så för båda parter. Detta är på mitt initiativ och något som jag gått och burit på under en mkt lång tid. Skitbi tråkigheterna så ska jag berätta mer om lgh.



Här har vi som ni ser en handritad, taget ur minnet och antagligen åt helsike inte skalenlig ;) Men de ger en bild på ungefär hur den ser ut. Den ligger i Ulvegärde, 75kvm, dock bara en tvåa men ett förråd var inrett som barnrum. Stor uteplats plus balkong. Lekplats och tvättstuga precis utanför. Jättenära till parkeringen, en elstolpe samt gästparkeringar (tillskillnad från här i Ullstorp). Det verkar också vara otroligt barnvänligt med många familjer. Dom som bor där nu kommer hem till mig på måndag och kollar men hos sa såhär att om jag ville ha redas så tar dom min. Så det lät ju lovande. Vad som också är bra är att de också ville göra bytet så snart som möjligt! Så jag hoppas att mina stora och starka vänner hjälper mig flytta. Jag vet att med pizza och öl så hjälper de gärna till!

Det blev aldrig så att vi åkte och kollade på Seaten men däremot skall pappa följa med mig imorgon och kolla in en Volvo V40 i Mölndal. Jag fick nämligen lånet från banken. Tjohoooo!!! Gott om sparade pengar är det nämligen väldigt ont om när man har pluggat och levt ihop med en som varit arbetslös...

Mitt liv börjar så sakteligen bli riktigt bra, men snart är det fantastiskt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar