fredag 14 januari 2011

Fredag

Vägdag idag och jag glömde verkligen helt av att väga mig. Hade fullt upp i morse. För det första sov Neo bredvid mig i sängen till 8.30, typ rekord men vi tackar för de. Kvart i tio stod mamma vid dörren redo att åka till backaplan. Vi har haft jättemysigt. Provat massa kläder och köpt lite grann =)
Det här kom jag hem med;



Ljusrosa längre linne med en skön örn på. Lite nitar på vingrna har örnen för en nice touch! Tog på mig en kavaj för att få ett helhetsintryck, ignorera mysbrallorna =) Linnet köpte jag på Wilma och det hade kostat 350:- men de va 50% rea så jag pröjsade 175:-




Sen den här Lewis tröjan från MQ har jag tittat, sucktat efter och provat flera gånger. Den är grårandig med en dekorativ bröstficka i form av ett hjärta. Den hade kostat 399:- men så va de även här 50% rea plus att jag hade (eller mamma) en bonuscheck på 100:- vilket alltså betyder att jag endast betalade 99:- Jäkligt nöjd!!

Efter dessa fynden var det helt klart dags för mammas och min stående lunch när vi shoppar på Backaplan. Café Vi har en underbart fräck räksallad som vi älskar, till efterrätt delar vi på en snickerkaka och tar en kaffe! Gudomligt!

Jag var egentligen på jakt efter en ny vinterjack eftersom min (som är köpt på Lindex) har gått sönder på flera ställen. Jag vill ha en röd Didricksson parkas. Hittade ingen i stan men däremot en i Kungälv men se fanns bara en strl kvar i 42 och den va aningen stor och eftersom jag ska ner ytterligare några kilon så skulle den bli för stor till nästa säsong. Mamma övertalade mig att köpa en ny nästa säsong istället, i strl 40. Sen tog vi också en sväng in på MQ i Kungälv och där blev jag kär. Kolla bara in den här



Lite dyr kanske men vad ska man göra. Sunshine, 1499:- och den är min! Men eftersom de andra grejerna va så billiga att jag nästan fick betalt för att ta med de hem så...

Nu har jag kurat ihop mig i soffan. Funderar på att tvätta av mig sminket och sy ihop jackan =)
Senare blir det På Spåret följt av Skavlan och sängen. Imorgon har jag blivit ner bjuden till Åsa för att umgås med Camilla, Daniel och barnen. Guess what? Dagen börjar på Kungsmässan sen blir de vin. Alltså blir de "borta match" för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar