tisdag 1 juni 2010

Sommar?!

Ja, idag är det första juni och därmed sommar. Eller? Vädret tycks vara på vår sida idag med strålande sol och varmt. Tur är det att det blåser (snarare fläcktar) lite annars hade man dött på kuppen.

Idag har det varit en alldeles förträflig dag =) Åkte ner till Kungälvmed bussen vid tio och träffade lIsa och Ville. Umgicks med dom tills Ville (och Lisa) var tvugna att sova middag. Stackars LIsa och Tommie. Och Ville. HAn håller på att lära sig sova i egen säng. Dom kör med 5 minuters metoden. Utan något dirket förbättrat resultat. Igår var det som värst tror jag. Stackars Ville skriker och gråter tills hans spyr och igår tog det 1 ½ timma innan han äntligen somnade. Jobbigt för alla inblandade.

HUr som helst var jag inte redo att gå hem vid ett utan ringsde min svärmor som jag viste var ledig. Jag föreslog en fika och blev därmed bjuden på lunch. Min svärmor är otroligt omtänksam och definitivt givmild. Jag känner att vi har sån tur. JAg hade aldrig klarat barnlivet utan m ina föräldrar och svärföräldrar. Tänk allt dom ställer upp med och kommer att ställa upp med. Neo kommer tex inte behöva vara så mycket på dagis när han väl börjar där. För att Rita kan absolut tänka sig att ta honom en dag i veckan, perfkt.

Hon vill även vara lite barnvakt en dag så jag kan få göra vad jag vill eller inget alls. Det låter gott. Skall höra med Jannika om hon vill umgås med en barnfri Johanna några timmar. Jannika som för övrigt kommer hem från Grekland inatt. Det blir nog att träffa henne imån!

Jag vet knappt om jag vågar skriva det men det verkar som om det går framåt på bilfronten. MAttias har äntligen fått tag i en bättre begagnad motorstyrenhet så om Posten sköter sig så kommer den imorgn eller på torsdag. Då återstår det enbart att få en tid på verkstaden och att besiktiga den. Måtte detta funka nu för jag har nästan gett upp. Vi kommer få betala för bilen men inte någonsin kunna använda den. Jag håller tummarna, snälla gör det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar