måndag 7 juni 2010

Jag har haft en bra dag trots otroligt grinig liten kille. Att han inte sover längre som mamma säger. Det är inte för att de är kul jag säger det utan för att mamma har rätt.

Neo och jag tog oss in till Kungälv vid tio, i regnet tog vi bussen för att träffa Lisa och Ville. Vi tog oss en mysig promenad och få somnade kidsen så då tog vi en fika på Tant Rut. Jag tycker så mycket om det cafét. Lisa och ljuvliga Ville också såklart. Självklart vaknade Neo när vi satt där och pratade.

Efter fikan tog vi oss en sväng till Lekia, leksaksaffären vid pingst kyrkans secondhand. Ville fyller ju ett om 1,5 månad. Så vi kollade ut bra presenter. En önskelista helt enkelt. Sedan hade Lisa tvättid och då åkte jag hem. Strax innan bröt lilla helvetet ut. Neo va så trött så han varken kunde äta eller somna. Så då fick hans mamma först tvinga i honom lite ersättning och sedan dra ner mössan över ögonen på en hysteriskt skrikande bebis. Men han somnde på två röda. Jag som egentligen hade tänkt ta en sväng till Maxi innan jag tog bussen hem. Men eftersom han sov så gott så åkte jag hem direkt istället. MEN lillkillen vaknade när jag krånglat upp vagnen för trappan. Igen galet hysterisk. Han ville inte leka, äta eller sova. Okej?!
Det enda som var hyfsat okej var att sitta i mitt knä och gunga och jag såg på honom hur trött han va. Så jag satte på en film jag hyrde i lördags och vips så somnade han på min mage. Underbart! Jag såg på film och han sov så gott hela filmen.

Tyvärr vakande han och var grinig. Mat såklart så jag gjorde ersättning och typ två skedar poatis och majs puré. Ersättningen nobbade han men mumsade så gott i sig puré istället. Jag insåg ju snabbt att jag fick värma mer och totalt gick 2/3 av burken ner i lilla magen. Å så lite blåbärspure till effe! Mums. Sedan blev han lite gladare så kvällen slutade som alla andra gör. Bad, mat och sängen. Somnade så klart helt själv.

Mattias har haft träning ikväll så jag spenderade min egentid med nagelvård och tv =) Även om det är mysigt så hade jag hellre gått på en crosstrainer eller så. En annan dag kanske?! Someday. Nu blir det sängen. I morgon ska jag träffa Lisa och Ville igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar