tisdag 22 juni 2010

Jag är så jävla trött på dåliga nyheter. Aldrig kan man få lite flyt i sitt liv. Det känns som om Mattias och mitt liv mest präglas utav en jävla massa otur hela tiden. Ibland är det småsaker som tillslut eskalerar till något jättestort men oftast så PANG, kommer en dålig nyhet på två röda så är det en dålig sak. Jobb, bil och annat. Tur att vi lyckats göra åtminstonde en fantastisk och underbar "sak" i vårt liv. Quess you all know what or who I'm talking about.

Fast just nu ringde Mattias igen och talade om att han träffat en gammal jobbekompis på Möbelhuset här i Kungälv. Dom stod och småpratade lite och då berättade Mattias att tjänsten han vikarierar på (och sökt) gick till en annan på City Gross. Då sa Peter att dom söker folk från och med första augusti och tyckte ju då att Mattias så klart ska lämna in en ansökan. Så inte något ont som inte har något gott med sig. Jag föreslog då klart att vi skulle skriva ett CV ikväll så vi kan lämna det i morgon. Mattias är nämligen ledig och ska bl.a. handla och lite så ;)

Det går bara bra med pulverdieten. Jag vägde ju mig igår morse och så gjorde jag det igen imorse och jag hade helt samma förutsättningar. Nykissad och hade på mig nattlinne och trosor. Om vågen nu visade rätt så har jag på ett dygn gått ner 1,1 kg. Tänk om det kan fortsätta så! Det är ju otroligt sporrande och motiverande =) Heheh, min kropp har väl fått någon chock. Men jag pratade lite med mamma förut och jag har beslutat att mitt första delmål är att gå ner 10 kg till sista augusti. Vad ska jag belön mig mer tro? Man måste ju belönas efter en sådan bedrift. Det lärde jag med när jag gick på Viktvärkarna (vilken i ordningen det vet jag inte), att när man nått ett delmål skall det belönas. Men abslout inte med mat utan man skall unn sig något. Tex en massage eller så. Jag tror att om jag lyckas gå ne alla 25-30 kg så tatuerar jag mig igen!

Nu väntar jag på att Mattias skall komma hemspringandes (japp, han lubbar hem från jobbet). Då ska vi se på 2012. Någon som sett den? Är den bra eller? Så skivar jag upp en bar och småäter till filmen. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar