söndag 6 juni 2010

Mobilbloggar =)

Vilken underbar helg vi har haft lilla familjen. I fredags var mamma och jag ute på landet. Det har ju varit jättefint väder och varmt denna helgen, och veckan för den delen. Vi åkte i alla fall till Rörtången för att sola och bada. And we did! Trots att vi båda låg och pressade fick vi mest färg när vi satt och käkade. Brände nog mig lite. Men de e skönt att äntligen få lite färg på sin blekfeta kropp. Man känner sig lite piffigare. Neo tyckte nog också att det var gött med frisk havsluft för han sov som en stock i vagnen i 2 1/5 timme. Det blev väldigt varmt att ligga och pressa så efter en stund tog jag mig ett dopp i plurret. Jättekallt men då var ju första doppet för året avklarat! Högt 15 grader, inte mer.

Sedan var det dags att åka tillbaka till Kungälv för att göra oss i ordning för lilla Annies studentskiva. God mat och dryck och trevligt sällskap. En perfekt avslutning på en underbar dag.

Igår var Mattias, Neo och jag med mamma och pappa på deras båt för en liten tur. Vi åkte från Nordöhamnen, in till Albrecktsunds kanal och förbi Marstrand. Shit det är ju så fint. Man glömmer det varje gång med det är ju slående vackert när Marstrandssiluetten uppenbarar sig med Carlsten på dess topp. När vi återigen kom ut på öppet hav blåste det lite väl mycket för min och mammas tycke så vi vände helt om och tog samma väg tillbaka. Underbart!! Neo somnade så jäkla gott efter att ha smaskat i sig lite mat. Mamma bäddade åt honom i förpiken. Tror jag att han sov gott. Mammas pojke sover som bäst i en båt med vågskvalp, motorljud och saltvattendoft.
Jag var tvungen att vara hemma igen vid 15-tiden för då var det dags för mig att göra mig i ordning för vårens höjdpunkt. Bio med Zandra. Sex And The City 2. Gosses va grym den va!!! Jag älskar ju serien och avgudar första filmen och denna höll måttet, med råge! Den hade sina poänger, komedi, kärlek, sex och vänskap. Jag tycker det var mysigt att Zandra och jag fick en kvällgör oss själva. Utan man och barn.
Hemma väntade Mattias med Christian och Emil. Vi hann se ytterligare en film innan läggdags. Vi såg Välkommen till paradiset. En komedi med sina roliga stunder.

Idag har Mattias och jag grejat lite här hemma, sedan var vi och handlade för att sedan åka på kalas. Min lill-kusin fyller 18 imån så vi firade henne. Mycket trevligt att träffa den delen. Även här var det go mat och dryck och såklart avgudade alla Neo trots att han var så jäkla trött, han lyckades på ngt magiskt sätt charma alla och hålla humöret uppe. Det är kärlek det!!

Nu sitter vi (M, C, E & jag) här hemma och kollar på senaste Bondfilmen. Quantum of Solace, grrrr...Daniel Craig!

Hela helgen har präglats av fullkomlig smärta!! Jag tog mig nämligen en riktig power walk med ganska många utfall och situps som grädde på moset. När man inte tränat på dryga året så räcker "ganska många" utfall för att man ska få en fruktansvärd träningsvärk. Oftast då älskar jag träningsvärk. Det är liksom belöningen på ett hårt jobb. Men detta har ju varit löjligt!!! Det är inte träningsVÄRK jag haft utan träningsSMÄRTA!! Nu har den gett med sig så i veckan ska jag försöka få till mer träning. Man får ju mersmak!!
I morgon skall jag äntligen få träffa min mysiga Lisa och hennes minst lika underbara son Ville igen. It's been to long! =) Hehehe, vi höll nästan på att växa fast i varandra. Så efter ett par dagar saknar jag henne!!

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar helg! Får nästan rysningar när du beskriver båtturen mot Marstrand. Vackert!

    SvaraRadera