onsdag 23 juni 2010

Idag har det varit en riktigt bra dag. Mattias har varit ledig idag och har bara två arbetsdgar kvar tills han Hr semester i fyra veckor!. Det skall bli så mysigt att vara tillsammans så mycket med lilla familjen. Hoppas vifår besiktigat bilen så vi kan åka på lite trippar.

Dagen började med att jag vägde mig och vågen visade idag -1,9 totalt. Det är alltid roligt! Tur att jag har påbörjat min duet för idag när Mattias skulle äta lunch på Bettans, BTW så mötte vi Zandra, Frida och Victor där. När jag satte mig på en stol med Neo i knät så föll hela stolen ihopp i tusen delar. JAG ÄR SÅ TJOCK ATT STOLR JAG SITTER PÅ GÅR SÖNDER!!!! Först blev jag jätterädd eftersom jag ramlade med Neo rätt på golvet, sen skämdes jag och nu är det fortfarade skämmigt men också jävligt roligt. Det är ju sånt som bara händer andra eller på film. Tur är ju i alla fall att det inte var mitt i lunchen när det är helt knökat där. Nu var det nog typ bara vårt sällkap där. Men en äger kom fram och ba om ursäkt (nej det hjälper inte att hon är pinnsmal och skitsnygg).

Idag har jag också bokat in ett möte och datakurs på måndag. Jag skall träffa verksamhetschefen för HSV och sedan lära mig det nya journalsystemet. Perfekt! Jag vill ju börja jobba litegranna, helger och kvällar. Dessutom kanske jag skall jobba två hela veckor i augusti, v 33-34. Det blir perfekt för då har Neoa farmor semester och blev jätteglad att få passa så mycket. Hoppas jag klarar det bara.

Imorgon skall mamma och jag handla inför midsommar. Vi skall visserligen spendera den separat men inhandlingen görs ändå ihop. Mamma skall vara på Rörtången med de andra 13 medan Mattias, Neo och jag skall till Ödsmål och fira med fina Lisa och hennes familj och släkt. Det skall bli jätteskoj!!

Nu kom Mattias hem efter träning med smågrabbarna. Han ska nog duscha å så sen vill jag spela Yatzy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar