onsdag 9 juni 2010

Idag

Redan hemma. Det är otroligt hur mkt man hinner när man har barn. Dagen blir väldigt effektivt och man får mycket gjort. Fast ibalnd är det helt tvärtom. Få hinner man inget annat än att bara vara mamma och ta hand om sitt lilla knyte. Men udag har vi redan hunnit med en promenad med Lisa och Ville, fikat och tittat i lite affärer. Innan jag kom hem nu så handlade jag lite på Maxi också. Nu sover Neo och jag passar på att luta mig tillbaka i soffan.

Morfar ville abslout inte skälla på mig igår utan snarare visa sin otroligt generösa sida. Neo fick en flytväst. Perfekt och väldigt anpassad för småbarn. Jättebra för planerna inför sommarens båtfärder!

Idag är det dommedagen för vår bil känns det som. Idag får den en ny styrboxenhet (dator) som inte är chiptrimmad. Vi köpte ju vår bil på Kareby Bil och då vr den utan vår vetskap chiptrimmad. Kort förklarat är det någon som har lödat fast en chip på styrboxen. Detta har antagligen resulterat i att motorlampan är tänd och då går inte bilen igenom besiktningen. Efter många turer och åtskilda tusen så står vi nu på sista försöket. Antingen så accepterar bilen den nya (bättre begagnade) styrenheten var på lampan inte är tänd och vi kan således besiktiga bilen. Varken Mattias eller jag tror eller ens vågar hoppas på att så är fallet utan vi tror att lampan fortfarande lyser. Det är liksom vår tur att den inte släcker sig. Om lampan lyser så vet vi inte vad vi ska göra. Sälja bilen till ngn som antingen vill ha delarna eller vill laga den. Å då får vi köpa en annan billigare bil. Blir så trött, det var liksom enda anledningen till varför vi valde att köpa bil hos en bokhandlare och inte av en privatperson. För att garantera att bilen funkar och att slippa lags en massa.

Väntar med spänning på att Mattias ska ringa mig efter att verstaden gar hört av sig. Troligtvis fungerar inte skiten ändå!!

Neo har vaknat och bajsat men vill inte käka så han är antagligen fortfarande trött. Sov bara en kvart knappt så nu skall jag sätta på en bra film och se om han vill sova på sin mamma idag igen.

1 kommentar:

  1. Även om han har en flytväst så tycker jag nog ändå att ni ska låta bli att tappa Neo överbord! (Tips från coachen!) ;)

    //Frida

    SvaraRadera