onsdag 2 juni 2010

100602

Idag fyller Neos fadder Christian år! Grattis till honom. HAn blir 24 år idag. Hurra!!

Idag har det varit underbart väder. I´m loving it. Stålande sol i stort sett. Några stackmoln, lite härlig bris och uppskattningsvis 25 grader. Minst! Underbart. JAg har haft linne på mig och jag tror bannemig att jag har fått en rand. Egentligen borde dagar som dessa spenderas på landet, Rörtången. OM jag hade haft en fungerande bil så hade jag gjort det också! Det säger jag bara! Jag hade nog tom kunnat tänka mig att bo därute!

Neo och jag spenderade denna underbara försommardagen tillsammans med Jennie, Melwin och Zandra. VI tog oss en liten promenad längs västra gatan och gamla torget och tillbaka tog vi standpromenaden. Alltså samma runda som Lisa och jag brukar ta. Den är fin och mysig tycker jag. Oftast inte så mycket folk eller trafik heller. Vi köpte med oss en sallad från Farbror Knuts och gick hem till Zandra och var på hennes uleplats.
Neo åt också lunch men han fick potatis och palsternacka och lite frukt till effe. Mumisgt tycker han. JAg har märkt att det går bättre och bättre det här med käket. Speciellt när andra barn äter samtidigt och allra bäst när Ville äter. Lisa sa att hon hört att barn som umgås med något större barn, eller barn som kan något som mitt barn inte kan så lär dom sig det snabbare typ. Det stämmer nog. =) Ville har nog lärt Neo att äta.

Vig tre tiden åkte jag hem igen och där mötte Jannika upp mig. Hon kom hem från Greklad igår och hälsade på oss innan hon åker tillbaka till Uddevalla och jobbar igen. Det går bra för henne nu! Hon mår jättegott och har börjat dejta en fin kille. En bra kille. Jag håller tummarna.

Neo sov så himla dåligt idag på dagen och slocknade i soffan halv 6. Inge bra alls. När klockan var typ 6 så fick jag göra så han vaknade lite av sig själv. Sedan satt vi och gosade lite. Då piggnade han till så då lekte vi lite men stackarn vad tröttis han var. Det var bara att gå å bada och käka lite sedan bums ner i säng igen. Han somnade på stört.

Då passade jag på att skura badrummet. Det blir liksom inte att man prioriterad städningen i detta underbara väder men nu var det dags. Det skulle jag aldrig gjort. Som ett direkt resultat av detta så tappade jag min jättefina tvålpump. TUSEN delar på golvet och massa flytande tvål över hela golvet. GREAT! För att se det braiga i det så luktar nu badrummet en blandning av ajax och jordgubbe (å lite klorin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar