torsdag 17 juni 2010

Jag börjar på måndag.

Ja, det är ju ett uttryck vi alla hört många gånger. DÅ (nyårsdagen, måndagar eller efter semestern) då ska jag ta tag i mig själv (börja träna, sluta röka och leva ett mer hälsosamt liv). Precis så har jag det nu fast jag är fast besluten att få det att funka, så känner jag just nu i alla fall. Eftersom mitt liv är annorlunda nu så kan jag inte längre träna de 3-4 gångerna i veckan som min kropp behöver för att hålla sig någorlunda i trim. Dessutom behöver min numer om möjligt ännu degigare kropp en riktigt kickstart om den ska komma i balans igen med chockträning. Men eftersom jag inte lever Hollywoodfru-liv eller Katrin Zytomierskas liv med massa stålar och barnflikor, privata kockar eller PT. Så får jag helt enkelt fuska mig i trim. Jag har tagit det drastiska beslutet att starta en pulverdiet. Ni som känner mig vet vilken dum ide det är eftersom jag blir värre än en utsvulten varg om jag inte får käk. Men jag ska verkligen försöka ändra på set beteenet, eller rätter sagt jag måste för att det skall funka.

Jag ska helt enkelt kombinera Naturdiet med promenader, dels vanliga med barnvagn men också riktigt härliga powerwalks. Det får bli mitt sätt att göra ett riktigt tappert försök att bli av med mamma kulorna (förhoppningsvis mycket mer än så). Jag tänker så klart dela med mig av mina erfarenheter och min resa här på bloggen. Första steget blir att på söndag efter jag har vägt mig berätt vad jag har för målsättning. Efter det följs det upp av kontinuerlig uppdatering. Detta skall bannemej ta på allvar!!!

1 kommentar:

  1. Pulver funkar! Ja gick ner 25 kg m hjälp av pulver.. Efter en vecka e man inte hungrig längre =) Kom ihåg att dricka en jävla massa vatten!!! // Emma

    SvaraRadera