lördag 29 maj 2010

Stolt som en höna!

Om ni inte har förstått det så är min son världens bästa och jag är så stolt att han är min! Idag har det varit en stor dag för oss båda. Det är visserligen han som gjort allt jobb men ändå jag som blir stolt. Det började i morse på skötbordet då Neo helt plötsligt hölll tag om sin fot. WHAT!? Kan han det? Redan? Duktig kille =)Å för ett par timmar sedan så lyckades han äntligen vända från rygg till mage. Som han har kämpat ett par dagar nu. Det har liksom fattats den där sista knuffen för att komma hela vägen runt men idag. Fyra månader, två veckor och fyra dagar gammal så kirrade han det! Tyckte det var alldeles nyss han lärde sig att fästa blicken. Det går undan.

Igår var det terminsavslutning på ÖF och det var lite mysigt och lite högtidligt. Glada i hågen och dagen till ära hade Lisa och jag bestämt att vi minsann skulle se till att vara där i tid, innan har vi kommit när det passar oss. Så ställt klockan eftersom våra barn brukar vakna vid den tiden det börjar (9.00), skyndat oss från busstationen och väl framme vid kyrkan så var det helt tyst och inte en käft. Tror jag det när vi hade varit så duktiga så startar inte skiten förän 10.30. (WTF?) Vi gick till Bräckboden. Köpte Condin och snaskade i oss för att fördriva lite tid.

Hur som helst, hela baletten var flyttad till Kungälvs kyrka. Där satt alla barnen framme vid altaret och prällen var där dagen tll ära och pratade om viktiga saker på perfekt nivå (han menade nog att tilltala småttingarna) men då förstår till och med jag. Sedan blev vi välsignade och en flicka fick en jättegammal och jättestor bibel i huvudet. Vi sjöng ju också en massa. "Det lilla ljus jag har", "Gud som haver", och "bara den som vandrar nära marken, kan se dina under Gud" var några av sångerna. Efteråt var det fika time. och på vägen hem fick Lisa och jag ytterligare en ny mamma-vän. Det fullkomligt kryllar av bra och trevliga mammor i Kungälv i vår ålder ungefär. Emma heter hon i all afall och hon har en dotter, Tyra, som är ett år äldre än Neo. Alltså skiljer det ett halvår på alla barnen. Tyra, Ville och Neo =) Vi bytte nummer efter lite om och men och bestämde att vi abslout får se till att träffas nu när ÖF är stängd. Fika och leka lite. Det vi mammor gör mest.

Lisa och jag spelade YATZY och jag vann två gånger av två möjliga. En omgåbg fick jag yatzy (100p , har jag lärt mig).

Idag har min fina mamma och jag varit i Stenungsund och shoppat. Fick köpt på mig en del saker. två par långa leggings, ett par korta, jeanstunika, chinos till MAttias och lite kläder till Neo. Pengar är väl till för att spenaderas va?!

Nu är det bara 8 min kvar till årets ESC och även att sverige inte ens klarade av att kvala (stackars Anna Bergendal) så måste man väl ändå kolla? Jag måste i alla fall. Antagligen hinner jag somna. Dags att hälla upp de ungsbakade sourcream onion chipsen och pinapple fantan.

I morgon är det min första Mors dag som mamma. Hoppas på riktigt fin present!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar