söndag 2 maj 2010

Helgen som varit

Vilken skön helg det har varit tycker jag. Jag har haft det super mysigt och umgåtts massor framförallt med Jannika.
Ja i fredags var det ju som bekant Vikingamarknaden och den var precis som jag beskrev den (så är den ju varje gång). Saker är ju att jag tog två varv på markanden också. Första var med mamma och Zandra men sedan anslöt Jannika också så då tog vi ytterligare ett. Jag köpte faktiskt en såndär döskallesjal. Zandra, Jannika och jag köpte likadana 3 för 100:-. Lagom tycker jag =) Sedanså fikade vi tre på Tant Rut och som vanligt åt jag en Ceasar sallad. That´s my favourite! Sedan körde jag hem Jannika till kareby. Hennes föräldrar fick ju äntligen träffa Neo och pappa Janne blev väldigt förtjust och det blev verkligen mamma Ann också. Sedan var det dags att hämta Mattias från jobbet. Jag var helt slut efter marknaden. Vi kollade på ett räött trist avsnitt av Så ska det låta sedan var det verkligen inget bra på Tvn så jag gick och la mig.

Första maj bjöd inte på jättebra väder direkt. Däremot hade jag en sovandes liten sötnos i sängen och vaknade till detta



Eftersoom Jannika var ledig från jobbet och nere i Kungälv så har vi passat på att umgåtts mycket. Vi beslutade oss för att ta en roadtrip och åkte till Brålanda där hennes syster bor. Vi lunchade, fikade, kollade på Charlottes bröllopsfilm och klappade hästarna. Sedan åkte vi hem. Neo var jätteduktig och sov hela vägen dit och hela vägen hem igen.
Jannika åkte med hem och vi käkade tacos (det ÄR ju bara så gott). Sedan kom Christian och vi fyra spelade ett väldigt roligt sällskapsspel som Jannika hade med sig.



Det är verkligen skönt för Jannika börjar verkligen bli sig själv igen. Igår märktes det framförallt. Jag sa det till henne och hon sa att det kändes väldigt bra igår också. Så skönt, jag stöttar henne gärna men jag vill ha min Janne tillbaka.

Vi har också ägnat helgen åt att tillsammans smida framtidsplaner. Det är verkligen jätteroligt och väldigt motiverande. Vi är verkligen på samma sida och vill verkligen sträva mot samma mål. Vi berättade våra tankar för Mattias och Christian som såg ganska skeptiska ut så jag vet inte om jag vågar skriva vad vi planerar =) Jag kan väl säga att min tidigare drömkarriär som barnmorska har ersatts av en ny dröm. Jag kan också säga att båda är väldigt entusiastiska och målmedvetna. Vi båda förstår allvaret och arbetet som måste läggas ner. Nu är ni allt bra nyfikna va?

Jag kom precis hem från IKEA med Jannika. Kändes jättekonstigt att åka dit utan Neo. Kändes hela tiden som om jag hade glömt något. Men har är i tryggt förvar hos sin pappa. Dom skulle ta en prommenix i Fontin. Jag tycker att det är jättebra att dom två spenderar lite egentid tillsammans. Jag tror att det går bra för jag har inte hört något annat. =)
Ikväll blir det söndagsmiddag hon mamma och pappa. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar