torsdag 6 maj 2010

A lot!

Segaste datorn i världeshistorien. Skriver men så dröjer det en stund innan orden kommer ikapp skrivandet, otroligt störande. Speciellt efter som det alltid blir stor bokstav på de två första bokstäverna. Ett ilands problem jag vet men fortfarande ett problem.

Nu har det varit händelserika dagar igen. Det händer allt mycket när man är mamma"ledig" och solen skiner och våren är på väg.

Igår åkte Neo och jag upp till jobbet i Uddevalla för att träffa massa puss-kram och gossjuka tanter. Hehe. Mina sköna arbetskollegor som jag saknar så mycket. Jag saknar inte själva jobbet eller avdelningen eller så men kollegorna. Ojoj. Det var kul att träffas igen. När vi kom hem igen så åkte vi in til stan med tant Zandra för att hjälpa henne köpa väska. Det var en trevlig liten tripp som slutade en plånbok och en tröja rikare =) Vi åt också på Subway. Hehe Zandra fick lära mig och visa mig som värsta lantisen jag är för det var peremiär för min del men guuuud va gött de va! Trött och hungrig va Neo i bilen hem så jag trodde givetvis att han skulle stensomna efter lite go mat men nej då. Tvärtom. Mat= energi. 10 i nio somnade han, lagom till Grey´s =)(Mammas duktiga kille).

Idag har vi varit på Babyrytmik i Kastalakyrkan med Lisa och Ville (och alla andra mammor och barn förstårs). Lisa och jag tog en promenad innan i det fina vädret. Rytmiken var bra tyckte jag. Det sjöngs och det lektes och gestikulerades. Sedan fikades det. Kaffe och två kakor och gratis var det till råga på allt första gången man besökte dom (annars går det på hela 4 spänn, ofattbart hur dom bara kan ta så mycket). Hahhaa.. 4 kronor. varför inte en femma liksom? Yeye. Dessutom delade tanten (hette hon Rut kanske?) Nestlés 4 månader potatis och palsternaks puréer. Varsin fick man. Lisa och hennes 2 mammabekanta, Marie & Marie gav mig deras eftersom alla deras barn är typ 9-10 månader. Fyra st burkar att frysa in i iskuber. Perfekt.


Neo ville såklart inte titta in i kamerna men kolla in de häftiga jeansen som han har fått så mkt beröm för.

Vi skall faktiskt börja med smakportioner på lördag. Jag vill ju såklart att Mattias skall få vara med första gången och då får vi helt enkelt ta det på en helgdag. Det är så skojigt för Neo har börjat följa och titta väldigt intensivt på det som åker från min tallrik och in i munnen. Man undrar ju vad han tänker.

Efter rytmiken fortsatte Lisa och jag vår promenix till Båtsmansgärde för att lämna presenter till Neos kusiner Elsa och Ture. Svärmor skall åka upp till dom i Sthlm i nästa vecka.
Tiden går så fort när jag är med Lisa och Ville. Det är antagligen för att vi har så mycket att prata om. Jag stormtrivs! (hoppas känslan är ömeseidig). Antagligen tycker hon att det är lite skoj att leka med oss eftersom hon ännu inte har nekat en playdate, hihihi. Vi är en dhel del lika faktiskt. Men hon har varit med osm en massa tuffft också men hon är häftig för hon är jäkla stark och kör på ändå. Gillar!


Här är Ville. Vilken going.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar