tisdag 4 maj 2010

Favorit i repris

Idag tog Neo och jag bussen ner till Kungälv för att åter igen möta upp Lisa och Ville för en promenad och såklart fika. Det var lite kallare och blåsigare så det blev en kortare promenad än sist. Det började med lite shopping =) Jag köpte present till lille Ture som snart är två månader. Ture är Mattias brors son. Eftersom dom bor i Stockholm har vi inte kunnat uppvakta lille Ture sedan han föddes. Däremot åker svärmor upp på måndag så vi skickar med presenter. Även till storasyster Elsa som fyller 2 år. Stora tjejen =) Eftersom jag inte har några syskon så är det väldigt viktigt för mig att Elsa och Ture inte bara är Mattias brorsbarn utan jag är faktiskt också faster. "Ingift" kanske men ändå.

Hur som helst så skulle Ville också få en ny vårmössa. Det fick bli en ursöt svartvit med små söta tofsar/öron. Det är så roligt med Ville. Han är så go och glad. Barnen somnade när vi gått en stund (nja Neo hade somnat redan på bussen). Vi gick så klart till Café Nyfiken och åt buffé och sedan kladdkaka. Som Lisa sa, vi är bra på att fika =) Jag skrev ju det förra gången jag hade träffat Lisa och Ville men det tåls att nämna igen. Jag strormtrivs verkligen i Lisas sällskap! Det känns som om vi har samma humor och båda har lika lätta att snacka om olika saker. Det känns bra att vi kan dela med oss om mamma-barn tips. Mest är det Lisa som hjälper mig men jag försöker stötta Lisa i hennes frågor också om jag kan. =)

Nu sitter jag hemma hos Mamma och Pappa med fötterna högt i soffan och kollar på tv och bloggar med datorn i knät medan Trollungen sover i soffan brevid. Älskar världens bästa Neo så mycket! Lisa hade även rätt när hon sa att vi har världens bästa barn. Jag inväntar mamma som kommer från jobbet. Jag ska få middag här och så ska vi kolla på barnkläder hon har förvarade här eftersom jag inte får plats. Trollungen har ju vuxit lite så nu kanske några kläder passar.

Försäsongen på handbollen har ju dragit igång så Mattias har träning hela denna veckan och jag tycker att det är så fruktansvärt trist att sitta själv varje kväll. Därför passar jag på att ikväll vara hos mamma när hon ändå inte tränar =) Mattias är ju ansvarig fystränare till juniorerna i KHK. Roligt tycker jag. Hans bästa kompis och Neos fadder Christian är huvudtränare. Kul att de har något sånt ihop.

Jag är mycket stolt över min sambo som blivit kallad till fys-testerna för ansökningarna till polisen. 19 maj skall han infinna sig i Kristianstad. Det blir en roligt road trip för Neo coh jag följer med. Vi har ju inget annat för oss =) Mattias måste klara Harres test på 15 sekunder och springa 2000 m på 9.30 samt lyfta och förflytta en docka på 77 kg 10 m. Hoppas han klarar det!

Igår var jag hos Zandra och kollade på Vampire Diaries. Vi älskar den serien och sreamar senaste avsnitten. Hur som helst så kände jag lilla Tjockis Sjöberg (aka Linn och Sessan)sparka. Hon sparkade mig i handen. Mysigt. Jag har ju bara känns hur det känns innifrån.

oj, nu vaknade liten trollunge som antagligen är hungrig i den lilla magen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar