torsdag 27 maj 2010

Känslig!


Titta på mina fina killar!!

Jag har märkt att sedan jag fått barn så är jag mycket mer blödig och känslig än innan. Jag blir rörd av mycket och känner mig ofta overvämlande stolt. Låter kankse töntigt men som förut när jag läste min vän Lisas blogg där hon skrev sådana fina ord om mig. Jag tycker precis likadant om henne! (Men MIG??? Hallå vem är jag liksom?). Sedan blir jag extra känslig när jag tänker på min nya lilla familj och allt fint vi har och kommer att ha i framtiden.

Igår var Mattias ledig så då passade vi på att ha lite mys tid med lill-familjen. Vi var på Oasen och badade. MAttias och Neo badade och jag var med vid kanten. Pojkarna badade en halvtimme i lagunen, en uppvärmd mindra pool utan klor så bebisskin också klarar det. Först var Neo lite skeptisk. HAn tittade på de andra i bassängen med frågande blick (Vad gör ni i mitt badkar?) MEn sedan lossnade det. Skvätte och skrattade. Min lilla kärlek! Efter en halvtimmes lek gick Mattias och Neo och duschade och när dom kom ut var jag redo med mat till Neo och efter det somnade han gott.


Vi hade bestämt med Zandra att vi skulle möta up henne på V:a gatan och det gjorde vi. Vi började med lunch på Tant Rut. Älskar maten och inredningen där. PÅ cafét träffade jag också Johanna och Jessica mina gamla klasskompisar från gymnasiet. Båda är också gamla kompisar med Lisa. Jag tycker bestämt att alla vi fyra borde hitta på något någon dag. Efter lunchen gick vi till Lindex och spenderade lite =) JAg blev så sugen på att själv bada med Neo och så som jag ser ut efter graviditet och allt vad det nu innebär så införskaffades baddräckt. Att man inte har på sig det oftare. Sååå bekvämt! Badbrallor med liten blöja till trollungen också så vi slipper låna från Oasen nästa gång.

Sedan var det dags för Zandra att gå till jobbet och då passade Mattias och jag på att handla. (det vi nu orkade bära hem) Jag kan inte med ord nog poängtera hur mycket jag vill ha tillbaka vår bil. Eller alltså, att den är körduglig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar