tisdag 25 maj 2010

Mys dag!

Neo bara växer och växer! Jag tycker att han har vuxit varje morgon jag plockar upp honom ur sängen. Han börjar få ett mer barn-utseende än bebis tycker jag. Goskillen! Det går även ganska bra med smakportioner. Han fattar ju ite att det är mat som mättar som han får så det går inge vidare när han är hungrig utan man får käka lite när som. Potatis och smör, palsernacka och potatis samt gröt är hitills favoriterna. Å så mangon såklart. Morot- not so much. Han sitter ju ganska bra om man stöttar upp. Rullar från mage till rygg och är även på god väg att rulla åt andra hållet. I helgen upptäckte jag också att han kan skifta hand han håller leksaken i. Så duktig är han. Världsbäst till och med. Helt tvärsäker är jag på det!
JAg njuter och blir alldeles varm i kroppen när han får massa komplemangen och lycka fyller mig när tanken slår mig att han är MIN! (lite Mattias också men MIN)

Han är så bortskämd! Idag träffade vi Rita (Neos farmor) på Lindex. Hon hade fått en kupong och ville så gärna köpa till Neo. Inte mig emot alls! Dessutom så upptäckte jag ju nu i helgen när det var 100 grader att han behöver kortärmat och kortbent! Så det fick han av sin ybersnälla farmor!

Efter det så åkte Neo och jag till världens ände. Nja.. Kändes nästan så i alla fall. Vi åkte till Lisas mammas hus (deras sommarstuga) i Ödsmål. Låååångt in i skogen. Här hade vi så himla mysigt. Pajätning började det med. Mumsigt värre. Ville fick majskrokar och Neo blev väldgt nyfiken på va gott vi andra fick att äta så han fick också majskrokar att slemma i sig. Lycka tyckte Neo.
Sedan lekte vi lite. Neo på en filt och Ville mest överallt är han får och inte får vara. Då hände det gulligaste som skådats! Ville tog sig till Neo för att kramas! Underbara söta unge. Synd att man inte hann fånga det ögonblicket på kort. Sedan var det dags för Ville och Neo att smaska och sedan sova. Som två stockar som Liam, Lisas borson, sa. Då passade vi vuxna på att spela Yatzy. Jag har ju aldig spelat och Lisa tyckte väl att dte var på tiden. Lisa vann.

Sedan åkte jag och hämtade upp mamma på jobbet, jag hade ju hennes bil så jag ar ju tvungen att köra hem henne. Men istället åkte vi till Baby-Hörnan på backaplan. De hade specialpris på en bilbarnstl, modell större. Den köpte vi (nedsatt 700 spänn) samt ett gåbord (nedsastt 100 kronor). Neo intresserar ju sig väldigt för Villes så det var också dags. Liten kropp är för kort i rocken dock så han när nääästan ner. Några grötar till. Sen så!

Imorgon är MAttias ledig vilket tyvärr innebär att han jobbar på lördag. Hur som helst. Vi skall ha lite quality time med lilla familjen. Vi har planerat att ta oss till Oasen för att bada i stor bassäng för första gången. Mattias och Neo skall bada och jag skall stå vid kanten och ta kort och finnas till hands. Sedan tänkte vi även ta oss en go fika på stan. Det gör Mattias och jag aldrig. Har nog aldrig gjort!

Nu försmäktar jag av hunger och MAttias behöver käk eftersom han sprang hem från jobbet. Köttbullar och makaroner blir den kulinariska måltiden här på Plogvägen ikväll. Det blir The Good Wife att hänga ögonen på!

ps. Mattias klarade fystesterna till polisrekryteringen med marginal. 2000m på 8 min 44 sek (9.30 är max), Dockan på 77 kilo var piece of cake och Harres test på 11 sek (maxtid är 15 sek) Det innebar också näst snabbast i gruppen!

1 kommentar: