tisdag 11 maj 2010

2010-05-11

Elfte maj! Det var exakt fyra månader sen mitt liv förgylldes av Neo. Världens bästa pojkebebis! Fattar inte hur fort tiden går. Alla man träffar som är av något äldre årgång och som själva redan upplevt det jag upplever påminner mig hela tiden om att ta vara på tiden som är nu. Debn går så himla fort. Det gör jag. Jag njuter varje sekund och älskar mitt liv och skulle aldrig byta bort det mot något annant!

För att bli en bättre mamma hade jag egentid som spenderades i mycket goda vänner sällskap i lördags. Mamma-Johanna festade till det. Underbart var det och svinkul hade vi. Dock känner jag att det var bra där och det är inget jag vill göra snart igen. Det måste gå ett tag till nästa gång. För då först blir det värt det.
Hur som helst så träffades Jannika, Camilla och jag på Combi för en bit mat och lite alkoholhaltiga drycker. Efter massa skvaller och snack mellan oss tre drog vi till Dennis som hade herrmiddag och födelsedagsfirande för en polare till honom. Där blev kvällen bara roligare. Vilka mysiga killar. Mogna och skittrevliga! Kändes härligt att man var på välkommen och att man kunde ha intresanta konversationer med dem. Shit, mycket har hänt med grabbarna på ett år. (Har de äntligen kommit ikapp oss tjejer i mognad?!) Halv två beslutade gänget att de skulle minsann skulle gå ut och då såg jag min chans att åka hem. Mamma-Johanna hade gjort som Mamma-Mona brukar säga att hon gör, slutat dricka vid midnatt, så jag var helt slut och redo för sängen. Men tacka alla som var där och gjorde min första festkväll till en skit skojig kväll!

I lördags åt Neo en smakportion pulvergröt för första gången. Lite skeptisk och tittade undrande på mig vad i hela friden jag ville han skulle göra med kletet i munnen. Men tillslut trillade poletten ner och han smaskade i sig lite. Nu kör vi på en smakportion gröt på morgonen och igår fick han smaka på potatis- och majspuré. Där kan vi snacka grav misstänksamhet. Hehee, inte jättepopulärt men skam den som ger sig.

Igår gick Lisa, Ville och jag på promenad och en liten shoppingtur. Ville behövde ett par skor. HAn fick ett par skitfräcka vita med grön sula och gröna detaljer. Det var ju då också självklart att han behövde en ny jacka som matchade. En grön fick det bli. Jag unnad emig en (svin)dyr tröja på MQ eftersom jag fick ett presentkort där i julklapp. En hallonröd munktröja med blåa detaljer. Så fin , en perfekt sommar-mys-tröja.
Efter en shoppingtur gick Lisa och jag en destruktiv promenad tillsammans. =) Vi gick gata upp och gata ner i de fina husen vid älven. Där gick vi ovh trånade och pratade tråkig ekonomi. Vi är helt överens. Vi är båda lika tacksamma för vår mya mamma vänskap och det är också helt klart att vi snackar lika mycket om varandra till våra respektive! hehe. Stackars MAttias får bara höra massor och Lisa och Tommie hade frågat Lisa om hon inte hade några andra vänner. Haha... Det som är bäst är att vi båda känner att vi kan vara oss själva och inte behöver försvara oss bara för att vi är lite yngre än vad mammorna i mamma-grupperna är.
Lisa tipsade om Melissa Horn på sin blogg och jag kan inte förstå hur jag kan ha missat henne. Sitter och spotify:ar henne nu och älskar varje ord och sjunger!

2 kommentarer:

  1. vilken fin blogg du har å vilken liten sötis du har fått =) Hoppas allt e bra med dej =)

    SvaraRadera
  2. Mormors favvis med Melissa Horn var "Vill du följa med mig till Provence"!!! //L8

    SvaraRadera