fredag 17 september 2010

Projekt: Minirenovering

Vi ska sätta lite, med betoning på lite, färg på våra annars vitmålade väggar. Vi sätter upp en tapet med lite råromatisk stil. I love it a la Dreamhome. Om jag hade massa pengar så skulle jag bygga mig ett hus i just den stilen. Jag är SÅÅÅÅ trött på att alla möbler är i trä. Jag vill ha vitt och gärna lite rough. NU när jag inte har obegränsat med pengar så blir det en minirenovering.


Är är ena väggen. Rätt trist och stel.


Här är den andra. Denna väggen skall förutom tapet också få hyllor på sig.


Eftersom det uppenbarligen inte görs vita hyllplan i 70 cm bredd så får jag väl göra mina egna. Så fram med färg och pensel. =) Blev rätt nöjd faktiskt. Min pappa och morfar skulle nog påpeka att det hänger lite gardiner här och där på det jag målat men det får det ju bara att se hemmagjort ut.


Även beslag (eller vad det heter) målade jag. Även här rätt nöjd!


Det tråkigaste är gjort. Slipat ner skarvarna. Jäklar va jobbigt det var (gratis träning för högerarmen). Å va de kom slipdam överallt. Försökte ändå dammsuga upp det men det var inte det lättaste när Neo samtidigt åkte omkring i sin gåstol och bara skrattade, speciellt när jag dammsög under honom och hans lilla strumpa fastnade i dammsugarmunstycket. Oj, han skrattade så han kiknade.

Just de. Igår var vi på babyrytmiken och det var hur bra som helst. Inte så himla mycket folk som de två första gångerna denna terminen. Det var lagom och det var inte så forcerat heller utan Rut tog det hela i ett mycket mer behagligt tempo. Synd att Emma och Amanda inte var med. Amanda sov som en gris och det är ju synd att väcka barn som sover. Hon är för övrigt så jäkla söt! Hur som helst. Tur att man träffar och sitter och pratar med andra mycket trevliga mammor.
Igår gjorde jag också ett litet observandum. Neo spydde (åtminstone igår) mycket mindre än han brukar göra. Håller tummarna för att det ÄNTLIGEN börjar avta! Kräkningarna alltså! Shit va trött jag är på det... Nästan så jag börjar gråta ibland. När det bara var bröstmjölk så gick det väl an men nu ät det ju liksom riktig mat som kommer upp så det luktar ju typ... vuxenkräk. Fylla/bakfylla eller graviditetsillamående är de paralleller jag drar. Båda lika obehagliga på sitt sätt. Slutsatts; mitt barn luktar oftast bakfylla. Not that fun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar