torsdag 23 september 2010

Höstdagjämning



Heter det så? Vår-dags-jämning, Höst-dags-jämning. Äh, shit the same. Det är höst helt enkelt. Och det märks. Det är kallare och träd och buskar börjar gulna. Det dröjer säkert inte länge innan skogarna kläds i vackra gul-orange-röda färger. Även hösten har sin charm, när det inte pissregnar vill säga.

Idag blir det rytmik och om lilla (stora) Amanda inte sover så ska Emma och Amanda med. Tjohoo! Dt är faltiskt jätteroligt med sång och dans. Neo tycker det är minst lika kul att träffa likasinnade, alltså barn och deras mammor. Man får ju en lite kontakt med de flesta som är där och det är ju trevligt!

Efter morgonpromenaden idag satte jag igång med projekt; sätta in barnstolen i passargerarsätet. Turns out att vi inte hade airbag i passargera sidan... Weird, I know! Men det blev inte så bra som jag önskar, jag tror det behövs en snopp för den sista justeringen. Så det blir till att åka till mammams jobb när Neo vaknat. INte för att hon har snopp utan för att dte finns snoppburna där som kan hjälpa till! Victor upplyste mig på Fb att Neo ju har snopp men jag insåg då att endast det kriteriet inte räcker utan det krävs också att man åtminstone an stå och gå.

I helgen händer det grejer! I morgon, fredag, är det först frisören kl 8.30 för att sedan bli ansiktbehandling (tack för presentkortet) kl 14.15. Neo skall vara hos Mommo under tiden. Härligt att unna sig såhär när hösten kommer. Men sen på lördag drar Bubblan ner till Kungsbacka för party med Camilla och gänget. Eftersom Mattias åker till Lund och SM i handboll så skall Neo vara hos Mommo & Moffa. Hoppas det går bra, det har ju gått alldeles utmärkt tidigare men nu är han (Neo) inne i någon känslig fas tror jag. Väldigt Mammig, eller Pappig och inte jag finns i närheten. Han är väldigt restriktiv mot främlingar och sånna han inte känner igen. Jannika, Zandra, Christian, Emil, Mormor och Morfar går oftast jättebra. Han har tyvärr reagerat lite på Farmor och det är inget bra. Umgås mer med henne helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar