måndag 27 september 2010

Johanna Tipsar.

Japp. Nu tänkte jag ge er ett skönhetstips. Det är mest taget från min mamma men sedan har jag Johannafierat det... Tipset är på hur man håller sina ben mjuka och lena. Jag lovar att du uppskattar dina vinterben mer om du ger som lite sommarkänsla =) Jag hatar att raka benen och Mattias skiter i vilket. Rakade ben eller orakade ben, jag tror helt ärligt inte att han märker så stor skillnad. Men det är ju så himla fräscht med nyrakade ben men det är ju så tråkigt att raka dom. I know why. När man väl har tid och lust, eller man ska bort på fest så tar man sig i kragen och rakar benen. Det tar såååå lång tid. Antagligen får man ont i kroppen för att man står på ett märkligt sätt och förmodligen så skär man sig säkert. Men jag vill dela med mig av ett mycket framgångsrikt koncept...

1. Börja med att raka av höstlurvet som ni sparat på sedan sommaren tackade för sig. Jag använder Gilette Venus Breez som har små gelegrejer på rakbladshuvudet vilket gör att man inte behöver raklödder. Men däremot använder jag duscholja som gör att det blir extra lent.
.
2. Smörja in benen i en go lotion. Till vardags använder jag en lotion från L'Oreal och till fest (heheh) tar jag en go Body Butter alltid från Body Shop.

3. Tipset och tricket är att sedan vid varje duschning, oavsett som du själv anser att stubbet på benen inte är något att tjafsa om, tar du och tvålar in benen med duscholja lite lagom mycket och sedan drar över rakhyveln över benen. Jag lovar att det inte tar mer än 45 sekunder för ett ben. Alltså 1 1/2 minut för att raka benen, MAX. Dessutom kan du ju göra det är du har balsam i håret så det får verka lite.

Jag lovar att det är värt det och om jag som är småbarnsmamma hinner så gör ni det också!

Lycka till och mycket nöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar