tisdag 2 augusti 2011

Veckan på tu man hand

Inleddes med bio i söndags. Det var kvavt, säkert 100% luftfuktighet och 30 grader ute. Smart drag att sätta sig i en sval, mörk sal och kolla på Harry Potter. Sista filmen i serien om den förtrollande pojken. Bra film, välgjort och handlingen visaste jag ju redan om.

Igår var jag ledig och lyckades träffa in en kanonsonmardag. Så Babe och jag tog en heldag vid havet. Vindstilla, strålande solnoch 28 grader och säkert en 21 grader i det långgrunda vattnet i Aröd. Vi hade det helt underbart. Vid halv fem packade vi ihop oss och åkte hem för att fräscha upp oss. Då kom sommarregnet, väldigt lokalt för när vi kom till Kode var det stålande sol och inte ett spår av regn på vägarna.
Hur som helst, duschade och gjorde oss lite fina, tog bussen till stan, hoppade sedan på en spårvagn och åt underbara tapasrätter på en jättemysigt ställe, Manana. Jag kan verkligen rekomendera det! Mittemot Sjöfartsmuseet. Perfekt också att ta in massa rätter o h dela med sin käraste. Plockigt, mysigt och romantiskt!
Mätta och nöjda strosade vi, i sommarnatten, in mot centrum igen. Tog en buss tillbaka och gick och la oss. Underbar dag!!

Ikväll är det slut på ledigheten för min del innan vi åker på vår weekend till exotiska Malmö (åaltsen är inte noggrant utvald utan slumpmässigt vald då det fanas lediga hotell där).




Neo är allt annat än fokuserad på frullen. Vad kan egentligen vara mer intressant än mat för den pojken?!


Jo, det var ju såklart en "blastbil" som körde precis utanför köksfönstret. Hela Neos värld stannade när lastbilen grejade med en kran också.



Tantens underbaraste tösabit Selma har lagt till med VÄRLDENS i särklass roligaste min!! Hon börjar med att lägga till med ett asgarv och sedan gör hon såhär! Underbara Sessan!!!

Vad blir det idag innan jobb? Kanske lite shopping? Eller så sparar jag det till helgen...Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar