måndag 22 augusti 2011

Första kräftskivan

Sista fyllan på länge nu! Tror ni att jag kan hålla det? I guess not. Men hur som helst, hur kul det än är att festa så är bakfyllan aldrig värt de. Usch....
Men nog om de nu... Fy faan va kul det var att dra ner till Getinge å gå på kräftskiva. Det var som sagt min första "riktiga" kräftskiva och dra mig va kul de va.
När vi kom ner så blåste vi upp sängen och gjorde den färdig så vi slapp göra det när snapsen var slut. Allt som kvällen gick så trillade det in fler och fler gäster. När alla kommit så delades vi upp i lag och så drog femkampen igång. Kul när man har riktigt ont i ryggen men de stoppar ju inte en tävlingsmänniska (!) som jag (läs Rikard). Trots att de va lottdragning så hamnade vi i samma lag tillsammans med Sara, Björn och Abel. Eftersom Rikard är världens sämsta förlorare så var det bara att offra liv och lem för att satsa på vinst. Det räckte inte riktigt hela vägen utan bara till en andraplats. Trodde vi. Alexandra som var värdinna, domare och tävlande hade räknat fel med två poäng vilket resulterade i vinst för oss!!! Tjohoo! (ska man fuska är de dumt att låta protokollet ligga framme).
Sedan var det dags att plocka fram maten å snapsen. Vi sjung, åt å skålade likt en traditionell kräftskiva.


Varje sällskap skulle ha med sig var sin snapsvisa. Jag hade varit duktig och skrivit ner vårt bidrag men glömde den så klart i väskan hemma i hallen. Typiskt.



Killarna roade sig med att göra egna partyhattar av folie.


Min kärlek!



Alla fester ska väl spåra ut lite. Det är ju bara kul. Björn och Magnus gick ut på krogen såhär. Någon hade frågat Björn om det var svensexa på gång varpå han hade svarat; "Nej, kräftskiva."
Hihihi. Snacka om att man hade velat se hans min!

Nu är familjen samlad igen! Ingen är gladare än Neo att ha sin stora idol hos sig igen.


Grabbarna tog sig ett bad.

Nä. Nu tog min ork och inspiration slut. Trött å ont i ryggen. Ryggen skall jag för övrigt ta till en naprapat imån. Hoppas på mirakelresultat!
Over'n'out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar