lördag 20 augusti 2011

Morgonstund har guld i mun

Ja, de kan man ju intala sig. Efter att ha jobbat som en liten blå (verkligen jobbat för min lön om man säger så) till 22.30 sedan hem och försöka varva ner och somna. Vid 2 stövlar en förvisso nykter sambo in som varit på födelsedagsfirande hos en kompis i Kode. Jag som är så extremt lättväckt vaknar strax innan nyckeln når låset. Men i alla fall, ligger å blundar och rör inte en fena tills Rikard går och lägger sig. Då ska de pratas om ditten och datten. Det är ju inga problem, jag är ju ändå vaken. Sedan skall det somnas om för att sedan vakna med ett ryck nät klockan ringer. Nu är det jobb som gäller.
Ja, jag har faktiskt en del att göra men jag kan ju inte komma för tidigt eftersom det är dropp som skall kopplad bort och det säger ju sig självt att om en dropp kopplas bort förtidigt har inte tillräckligt gått in. Den är ni med på va? Så här sitter jag och njuter av solen som värmer mitt ansikte och hoppas så innerligt att detta vädret håller i sig hela dagen och kvällen. För efter jobbet bär det av ner till Halmstad för kräftskiva! Vi skall till Johan, som jag för övrigt gått i samma klass som i låg-och mellanstadiet, och hand supertrevliga sambo Alexandra. Tycker faktiskt att det är roligt att även jag är bjuden. Fast det är klart. Jag är väl Rikards +1. =)
Hurra va skoj de ska bli! Tror inte jag ar varit på en "riktig" kräftskiva sedan jag var liten och då var det ju inte jag son drack nubbe, jag sjöng bara snapsvisorna!

Till kräftskivan skall varje par ha med sig en snappsvisa. Å så skall det bli femkamp också. Typiskt att jag har så fruktansvärt ont i ryggen bara. Jag får hoppas på att det finns något "inte så fysiskt" jag kan briljera med. Dessutom skall vi sova på en uppblåsbar madrass i natt. Men jag klagar inte! Tjohoo, va de skall bli skojigt!!

Nu skall det kopplad bort dropp och hepariniseras i CVK.

Yours sincerely
//F.Nightingale



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar