onsdag 17 augusti 2011

Heroic eller? Det är ju mitt jobb




En lördag på jobbet, vilken som helst!


Sista semestermyset i söndags. Undrar vem som dippar chips å vem som dippar gurka. Chokladen får jag ha i fred!


Var ute på tjejkväll igår. Ulle, Frida, Camilla, Zandra och jag käkade middag på Danilo. Jag åt en underbar marinerad kalkon med ljuvlig sallad. Jag var den som körde men tjejerna riktigt go jordgubbs/mynta drink. Efter middagen blev det en riktigt tjejrulle; Bridesmates. På sina ställen riktigt roligt och på andra ställen rejält pinsam. Men den bjöd i alla fall på rejält många skratt. Precis vad jag behövde!!


Den här damp ner i brevlådan igår. För andra året i rad är Neo med på framsidan och representerar Öppna Förskolan. Bredvid honom står söta Thea och i bakgrunden Mollys mamma. Kan man inte skumpa en liten Molly också?!

Var precis inne på Maxi. När jag kom till kassorna låg det en kvinna på golvet med huvudet i en blodpöl och krampade. Fick traskat över och gjort lite sedvanliga åtgärder och kontroller, en Maxipersonal hade redan ringt ambulansen. Hon slutade krampa när vi la henne på sidan fast då var hon fortfarande okontaktbar. Tillslut återfick hon medvetandet och kort därefter kom ambulansen och... TV-TEAMET från kanal 5 och SOS Västkust. Tack å hej för mig! Jag kunde inte ha lämnat stället snabbare... Fy fan! Ville egentligen rapporterat över till ambulanspersonalen men risken av att komma med i tv var för stor...

Ikväll blir de tvätt och träning. Sedan skall jag sätta mig ner i soffan, titta på tv och invänta min kärlek som idag har Garage Loppis i Duvesjön... Kom å köp!! Riktiga fynd! Bl.a. Märkeskläder till kids å andra bra-att-ha-saker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar