onsdag 10 augusti 2011

Nuet i bilder (och i text)

Tripp till Malmö... Weekend i vad som visade sig vara en supermysig stad där de ubergamla möter det morderna. Inga planer, inga måsten och inga tider att passa. Vi strosade omkring å gjorde inget typ. Det enda vi hade planerat var att äta på Rådhuskällaren. Det är precis vad det låter som. Restaurangen ligger i källaren på gamla rådhuset på Stortorget. Köttbuffe med en härlig salladsbuffe och bea-sås och rödvinssås. Rikard mölade oxfilé och sås. Å de var nog första mötet för mig med riktigt tillagad oxfilé. Prisvärt och supergott. Kan definitivt rekommenderas!!


Babe fick ett blodsockerfall... Botades med en Subway. Den slank ner på 2 röda.


Mys i sängen.


<3


Lite shoppingresultat.


Efter jobbet fick jag denna fina present på vindrutan. Tackar!!! Andra denna sommaren. Jag har varit extra duktig!! Får nog byta parkeringstaktik nu.


Världens finaste Babe överraskade mig med dessa. Han måste känt på sig att jag va på ett pisshumör. Eller så kanske det var så att han fick en liten varning eller rent av fick smaka på det berömda. Hur som helst så försvann det på en gång när Rikard kom hem med dessa. Det dåliga humöret har inte visat sig ännu. Mirakel!

Okej. I måndags började det på allvar. Vägde mig och jag tackar ödmjukast den fantastiska kombinationen av sambo- och semesterkilorna. Vågen visade +6,8 (fucking)kg!!! Det är bara att ta tag i det. And I did. Nu är jag tillbaka på en strikt GI diet (fas 1 all over) och hårda träningspass med mycket vardagsmotion. 14 kg till ska jag ner nu då. Det SKA gå!! Motiverad till tusen!! Skall väl ta å mäta mig någon dag också.

Låter supertöntigt kanske. Såhär är det egentligen. Jag gör detta enbart för min skull för att JAG skall bli mitt finaste och till min egen fördel. Jag gör det också för att Rikard skall tycka att att jag är till mitt finaste, för att DET får mig att må bättre. Förstår ni? Det primära är att jag mår bättre i mig själv när Rikard tycker att jag är mitt finaste. Att han tycker det är egentligen det sekundära men fortfarande viktigt för mitt välmående. Han tycker ju om mig nu fast jag själv inte gör det. Han är fantastisk!

Ojdå, detta blev allt ett ganska djupt inlägg trots allt. Ta det för vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar