fredag 19 augusti 2011

Å jag som hatar att flytta...

Nu flyttar jag bara en gång till! Till ett hus. Just de, får väl flytta till hemmet så småningom men då får barn och barnbarn bannemej göra jobbet!


Rikard sålde mitt köksbord för att få plats med de nya han köpte av Per. Problemet, fast jag vet egentligen inte om det verkligen var ett problem egentligen, men det var extremt lättsålt. Så där stod vi utan köksbord! En vecka utan köksbord och saknaden är enorm! Känns som man är 19 igen och äter alla mål mat i soffan framför tvn... Not my style. Men äntligen var det på plats igår.


Efter flera timmar av bärande och konkande så stod allt på plats. Ett för mig nytt köksbordet som jag tycker passar superbra i vårt kök.


Även en ny, (för mig) större och superskön soffa. Min svarta soffa står nu insvept i en presenning på mammas jobb.


Det blev rätt bra tillslut. Nu saknas det bara tavlor, en lampa som skall monteras och lite fotografier på nära och kära ska upp på väggen.

När Rikard kommer från jobbet skall det hängas upp hyllor, tavlor och en signerad bandyklubba (?) i grabbarnas rum. Jag får ta bilder när det är färdigt och lägga upp så ni får se hit fint vi får det.

För min del blir det jobb ikväll och i morgon. Efter jobbet drar vi på en gång till Halmstad till Johan och Alexandra på kräftskiva. Skall bli riktigt jäkla roligt!!! Det är som vanligt fullt upp så det är bäst jag packar vad jag ska ha med mig i morgon redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar