tisdag 1 februari 2011

Jag tänkte dela med mig av mina bästa må bra-tips. För att let's face it. En glad, positiv och lycklig människa är bra mycket vackrare än en ledsen, bitter och negativ sådan. Ibland får vi alla lite downs av olika anledningar i livet. Hur skall man då göra för att hålla humöret uppe?

För det första är det viktigt att ta hand om sig. Äta rätt och hålla blodsockernivån på en jämn nivå är lika viktigt som alla hälsogur påstår. Trust me, jag har levt på båda sätt.
Att motionera regelbundet gör också att kroppen håller sig frisk och glad. Dessutom strömmar endorfiner ut i kroppen under och efter träning (det gäller faktiskt all fysisk aktivitet- när det kommer till den i sänghalmen så gör närheten av en annan människa också att endorfinerna rusar). Endorfiner är ett gladhormon =)
Jag blir alltid glad när jag tränar. Man får också en enorm feel good känsla av att man är grymmast i världen bär man tränar.

Att omringa sig av människor som älskar dig och gör dig glad är alltid rätt! Gör roliga saker ihop och glöm vad det än är som gör dig ledsen.

Mitt bästa tips är att lyssna på musik som gör dig glad och dansa. Jag brukar lyssna på musik och tänka att han som sjunger givetvis har skrivit låten och sjunger om och till mig. Se till att sjunga och dansa med också. Det är skitbra! Riktig egoboost! Ta tex Pluras version av Sandelins "Hon är min":
Hon har ett sätt som får alla män, att tro de e i himlen
Men den hon vill ha, de e jag
Ingen hör något, ingen ser
Hon står på sina knän och ber men den hon vill ha, de e jag

Eller så har Petter skrivit om Lill Babs "Tuff brud i lyxförpackning" enbart till mig. Det är lite rart av honom ändå tycker jag.

En sak som är lite lättre sagt än gjort är att se allt ur ett positivt perspektiv. Tänk också "Vad kan jag göra som påverkar situationen?" Antagligen är det inte så mycket som kan göras, eventuellt bara en sinnesstämning från din sida. Mycket, om inte allt går att lösa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar