måndag 7 februari 2011

Besiktning hit och dit!

Idag gick min silverpärla igenom besiktningen med blankt pappet! Tjoho! säger jag bara. Jag tycker att det är typiskt manligt att göra sånna grejer som att besiktiga bilen så min underbara pappa gjorde detta för mig idag. Detta resulterade i att pappa tog min bil idag, jag mammas eftersom barnstolen finns där och mamma fick då ta pappas bil. Härlig cirkus hos fam Lindau =)


Fick också reda på idag att min lägenhet och den lägenheten jag skall få skall besiktigas 21:e feb. Det borde ju bli om exakt två veckor. Sedan ska ev fel åtgärdas och sen ska vi bli "upp-kollade". Så kvinnan trodde inte att inflyttning kunde ske förrän 1:a april. Man kan ju undra vad u hela friden det är som tar så lång tid? Det gäller att se det hela ur ett positivt perspektiv. Det är roligare att ha inflyttningsfest när det är vår och i ärlighetens namn är det lättare att flytta när det förhoppningsvis inte ligger en massa snö och/eller is på vägarna. Idag började jag flyttpacka lite. Mest åt Mattias som får nycklarna till sin lägenhet nu i veckan men även mitt finporslin som jag ändå aldrig använt. Men nu när Neo är vaken så går det inte att packa längre för han vill väääldigt gärna hjälpa till. Tyvärr är han inte så himla bra på det. Jag packar i och han packar ur.


Neo är för övrigt superförkykd och den lilla näsan bara rinner och rinner. Han är också väldigt gnällig och ledsen. Aningen påfrestande.

Just nu väntar jag på ena halvan av Bubblan som är ledig i ett par dagar så hon kommer ner till Kareby och idag skall det äntligen bli av! Vi ska boka tatueringstid. Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar