söndag 27 februari 2011

Hej!

De va väldigt längesen sist och jag kan inte komma ihåg allt jag gjort men vi tar en snabbgenomgång (såhär i melodifestivaltider) av veckorna som gått i form av ett härligt bildspel.






I onsdags förra veckan var vi hos Lotta och Henrik på "tisdagsfika". Vi smaskade räkor och andra smakigheter. Barnen fick glass till effe. Neo fattade galoppen på en gången men mamma fick äta upp chokladen.





På fredagen jobbade jag först kvällspasset sedan blev det en nykter snabbvisit ute på stan. Såhär såg jag ut då =)






Lördagen kom och Camilla och jag hade storslagna planer för kvällen. Vi skulle förfesta hemma hos henne och kolla på Melodifestivalen sedan ta oss ut och fortsätta festen på Kungälvs krogar. Det slutade dock med att vi båda halvsov i soffan medan vi kollade på QX-galan. Såhär här jag tänkt se ut.






På måndagen mådde jag så fruktansvärt dåligt. Min värsta dag sedan separationen. Då kom Zandra upp och hade med sig dessa underbara rosor. Gissa om jag blev på bättre humör på en gång? Hon är så fin och omtänksam. Lägenheterna besiktigades och klarade sig fint =)





Neo på Öppna Förskolan på tisdagen. På em åkte Zandra, Magnus, barnen och jag till 421. Fick beskedet att vi kunde flytta sedan lördagen den 5:e mars.





Neo hjälper till att flyttpacka. Går sådär. Jag packar i och han packar ur...





Neo fick vara med sin mormor några timmar på onsdagen för jag åkte upp till Trollhättan och Näls sjukhus för en "arbetsintervju". Jag måste börja jobba på en annan avdelning för att jag är övertalig på min gamla. Denna nya avd har i stor sett samma patientklientel som på min gamla. Det som skiljer dem åt är att de patienterna på den nya avd är mer akut sjuka, mindre stabila. Kan vara bra för min erfarenhet. Men jag hoppas fortfarande på en tjänst i hemsjukvården i Kungälv. Efteråt åkte jag och skrev på kontrakt på nya lägenheten.





Öppna Förskolan på torsdagen. Tantens finaste Selma gnager på en plastmelon. Två träningspass och torsdagskvällen var den bästa på evigheter!





På fredagen var mamma och jag på Backaplan och på kvällen kom pappa och hjälpte mig koppla ur diskmaskinen. Vi käkade far-dotter middag.





Revbensspjäll. Neo tyckte också att det var smaskigt.





Igår var vi på middag hos farmor och farfar i Lerum. När det blev dags för oss att packa ihop oss och åka hem gick jag ut för att starta bilen så den skulle vara varm och go. Sedan gick jag in och skulle säga till de andra och hämta Neo. När vi sedan gick ut så hade min bil kanat ner för en pyttebacke som var isbelagd. Bilen hade sedan backat över en rabatt med kantsten och rätt över farfars stora plåtbrevlåda. Bilen läckte bensin så de va ju bara att ringa bärgaren. Mattias fick komma och hämta oss eftersom vi behövde en bilbarnstol. Nu står bilen på Saab i Partille. Så jäkla typsikt! Jag som riktigt känner hur medgångarna sköljer över mig så visst varför inte! Neo orkade inte vänta så han somnade





Jag vill tacka alla inblandade för hjälpen igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar