fredag 11 februari 2011

Freitag!

Igen, shit veckorna går så fort. Idag har det varit en hyfsat bra dag får jag allt säga. Om man inte gick utanför dörren eller kollade ut på det överjävliga vädret. Snöstorm! What the fuck?!? Å jag blir galen! Jag som vill ha vår... Fy fasen!
Men jag har en lösning på hur man mår lite bättre. Om du är som jag som älskar snö och skidåkning men avskyr detta varannan dag väder med tö och slask ens dagen och snöstorm andra. Hatar! Snö får det gärna vara februari ut. Hur som helst, jag känner mig färdig med vintern och är helt redo för vår nu, så ni kan fatta att kg är lite besviken på vädret idag då?!
Mamma kom och hämtade Neo förut så jag kunde få flyttpacka i fred men tog en avstickare upp till fusk-solen. Stoppade in musik i öronen och njöt alla 18 minuter! Sen åkte jag tillbaka hem och packade lite till. Sedan avslutade jag dagen med att ta en härlig dusch och till sist smorde jag inte in mig med min vanliga lotion utan after sun lotion. Så nu doftar jag som efter en heldag på stranden. Ljuvligt! Denna proceduren fick i alla fall mig lite piggare och gladare. Se bara här =)


Jo som sagt, flyttpackat så gott jag kunnat med en ettåring som är väldigt hjälpsam. Jag packar i, han packar ut. Det blir lite mer en utmaning på det viset. Jag har åtminstone tömt vitrinskåpen. Ser märkligt ut nu.


Imorgon ska mamma ha Neo på dagen så Mattias och jag kan tömma förrådet. Tror att han fick nycklarna till sin lägenhet idag. Kul för honom!
Snart väntas ett glas vin och en ostbit till mig. Detta skall förtäras till På Spåret följt av Skavlan. Härligt fredagsmys i min ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar