torsdag 7 april 2011

Vad gör folk som inte har barn med sin tid?!

Jag sitter vid köksbordet och väntar på att klockan skall bli halv så jag kan hämta Neo från dagmamman. Idag lämnade jag honom vid dörren, vinkade hejdå och åkte och handlade. Men hela två timmar skall han vara hos dagmamman idag så snart får jag åka och hämta honom.

Det är en tanke som slår mig. Jag undrar vad jag gjorde hela dagarna när man var ledig innan Neo fanns? Jag har hunnit med sjukt mycket på en och en halvtimme. Även om Neo inte är så gammal så är han en så otroligt självklar del av mitt liv så jag bryr mig faktiskt inte om vad jag gjorde innan. Jag låg väl i soffan och glodde på tv? Nä, vill man ha någonting gjort så får man vara lite effektiv.

Man hinner allt. Japp det påstår jag! Saker och ting kräver bara lite mer planering och framförhållning. Som idag tex. Nu är det först inskolning hos dagmamman sedan skall jag hämta upp honom så åker vi till Zandra där Neo skall leka med Selma medan jag jobbar fram till 17 då jag slutar. Då åker Neo och jag hem, vi leker lite ihop och han får middag. Sedan kommer hans pappa och nattar och passar medan Zandra och jag åker och boxas =) Sedan blir det hem och slurpa proteinshake och duscha. Sedan är det natten. Måsten och nöjen utgör en perfekt vardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar