måndag 25 april 2011

Idag var det jobb igen =) På något sätt så tycker jag att det är så himla roligt och ganska fritt så det känns inte som ett jobb. Med andra ord så har jag varit i kommunen. Jag hade några besök i Kärna. Tyvärr var järnvägsöverfarten mellan Ytterby och Tega avstängd så jag fick åka hela vägen till Tjuvkil och ta vägen via Lycke till Kärna, göra några besök och sedan åka hela vägen tillbaka. Idag gick mitt jobb i stomins tecken ;) Men nog om det...
Efter jobbet åkte jag till Fästningsholmen där mamma och pappa stod och putsade på båten. En av mina lampor på bilen hade gått sönder så pappa fixade. Världens bästa!! =)

Hade ju egentligen tänkt träna på F&S idag med eftersom det var över 20 grader och strålande sol så tänkte jag att det är bättre att jag suger i mig all frisk luft jag bara kan. Alltså, upp till Fontin! Jag tog ett varv runt mossen som uppvärmning. Sen sprang jag två varv, med lätta steg så jag vet inte vad som flög i mig men jag fortsatte springa på 5:an. Men jag sprang inte hela med säkert 1/3. Det är väldigt bra för att vara mig! Att det gick så bra för mig beror nog på två saker dels för att i mitt påskägg från Mattias (shit hur bortskämd är inte jag?!?) låg det bl.a. en iPhone-hållare man sätter på armen så man kan springa med musik i öronen. Jag behöver ju musiken som lyfter mig när det blir jobbigt. En annan sak som peppade mig är att jag har ändrat "sporre" =)

Mattias kom hem med Neo lagom till att jag duschat och maten va klar. Neo har lekt och stojat ute som en galning hela helgen så det blev ett bad med en av Neos påskägg. Av min farmor och farfar fick han en sköldpadda som simmar och sjunger i vattnet när man drar upp den =) Detta såklart till Neos stora förtjusning


Till och med i badet diggar och dansar. Min fina pojke är underbar!!

Klockan är strax efter nio och jag är rätt glad att de jag bjöd över på film inte kunde komma någon av dom. Jag hade väl antagligen somnat för jag kröp precis ner i sängen och för ovanlighetens skull är jag helt sjukt trött. En fullspäckad vecka väntar med jobb, träning, hämtning och lämning. Och såklart massa roligheter också!

Jag har fullt upp att försöka greppa tankarna kring detta. Jag har i all fall beslutat att gå på vad jag vill/tycker/känner. Ska bara försöka komma underfund med det. En sak är säker, behöver mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar