onsdag 13 april 2011

Lite blandade tankar

Igår sa jag upp mig från min fasta tjänst på Näl. Lite osäkert och många skulle aldrig göra det. Jag skall bara arbeta där i tre månader, det är så lång min uppsägningstid är. Först 3 veckor bredvidgång. Sen lite jobb och v 25 börjar min semester. Anledningen är glasklar och har väl egentligen inte tvekat. Jag måste säga upp mig pga hur det påverkar Neo.
Långa dagar hos dagmamma och väldigt lite tid med sin mamma. Vad hade jag tänkt göra istället? Ja, sommaren är räddad på så sätt att jag ska jobba i kommunen. Det blir bra. Det är ett jobb jag trivs med och som är otroligt lärorikt på sitt sätt. Sedan får vi se... Har många trådar att dra i :) Vi kan väl säga såhär att jag kommer inte gå sysslolös i alla fall.

Tydligen har det varit en skottlossning ikväll i närheten av där jag bor. Det är någon som blivit skjuten och polishelikoptern cirkulerar runt, runt. Läskigt.

Pratade med Jannika igår. Vi skall se till att umgås i helgen. Vi är båda lediga. Ingen av oss har jobb och Neo skall vara hos Mattias så jag behöver sysselsättas. Vi planerade att höra om Pensionat Gustavsson vill ta emot oss. Men vi har inte pratat med Camilla än. Det skall ju bli hyfsat väder så en grill och lite "hemmafest" (med det menar jag förstås tjöt och vin i all sin enkelhel, alt fler folk och lite musik) hade suttit fint =) Jannika skulle slå Camilla en signal imån.

Neo, Zandra, Selma och jag provade en ny (för oss) öppen förskola idag. Det kan summeras på följande sätt; mycket barn och folk, jävla Bobby Cars men väldigt bra fika.

För övrigt så är Neo så fantastiskt underbar! Jag älskar honom så ofantligt mycket och gör mitt liv värt att leva. Vad levde jag för innan han fanns kan man undra? Visst är det så in i helvete jobbigt ibland så man vill ge upp men på något märkligt sätt finner man sig själv stånga sig blodig för hans skull. Det finns inget bättre än när man säger;"Neo, får mamma en puss?" och så han lutar sig fram och plutar med hans små läppar så gott han kan.

Idag såg jag den igen. Fast bara som hastigast. Men nästa gång ska jag våga, hoppas den ser mig.

Varför måste det vara förstoppning eller diarré när det gäller dig?! Något mitt emellan är det bästa. Nu ligger bollen på din planhalva. Visa att du bryr dig och vill vara min vän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar