måndag 8 oktober 2012

En helt fantastisk helg.

Lördagen var lugn och skön hemma med lite sovmorgon och frulle i lugn och ro. Babe var med pappa och tog upp sista båten så nu står även Sigun på land.

Liten och Stor fick hjälpa mig att röja på utsidan. Sopa löv, plocka i rabatten och tvätta utemöblerna. Sedan fick möblerna torka i solen innan det var dags att plocka undan dem .


När Babe kom hem fick han hjälpa mig att göra ett litet fint inpacketerat ekipage som nu står på balkongen. Redo för höstrusk och vinterkyla!

I lördags var det också visning på nya lokalen på F&S. Oj, va spännande det var att gå där! Inspirerande!! Här bjuder jag på en smygbild...


Om jag minns rätt så står jag i "mellersta-hallen" där bla Step och Aerobics kommer att hålla till! Kul, kul, kul!

Söndagen som följde var så supermysig! Efter sovmorgon, gos i sängen med hela familjen och de sedvanliga morgonbestyren så var det fika hos Mormor Mona och Morfar Lillen som stod på schemat.

Mormor Mona hade ju varit på Rhodos och hade köpt med sog varsitt armband till Liten och Stor med det beskyddande ögat. Snacka om att detta verkligen satte griller i huvudet på Stor. Tillslut greppade han konceptet även om han "sköt ut" blickar likt Spiderman skjuter spindelväv... Underbaring!!

Babe och jag passade på att kosa oss resten av söndagen med en shoppingtur och salladslunch på Allum. Han var helt fantastisk och jag fick kolla i alla affärer jag ville helt utan varken pust eller stön. Han fick också lite roligt. Babe kollade i två olika akvarieaffärer och fick köpt två hanar till alla våra (förmodade) platy-honor hemma.



Min shoppingrunda var lyckad...


Alla påsar var inte från Allum. En påse proppad med kläder från Isak till Neo. Farbror-Jonny & "våran"-Karro hade varit i Ullared och köpt med sig regnkläder till grabbarna.


Stor fick fodrade regnkläder som blev perfekt att ha på dagis!

Jag fick äntligen köpt mig ett par nya träningsdojjor.


Givetvis kunde jag inte hålla mig... De fick testas samma kväll!


Efter mitt Steppass kom jag hem och möttes av detta! Stenungsbakad hemgjord pizza! Herregud va gott!!! Min karl han kan, han!!


Smaskigt!!! Det var inte sista gången han fick göra detta!! ;0) Efter middag med tända ljus fick jag order om att lämna disk och allt som det var och krypa ner i ett varmt bad!! Lyx, lyx, lyx!!


Hade det inte varit för att eftersvettningarna kom med besked så hade jag nog kunnat somna... :0)

Jag fick också shoppat en snygg övergångsjacka på H&M.


Nöjd över att inte ha köpt en svart så blev det en blå! Gillart!!


Kanske svårt att se men jag är nöjd!
Ikväll blir de mysigt inredningsparty hos fina Lollis i Duvesjön. Älskar när vardagar a fylls med roligheter! Denna veckan är full av sådant!

Hoppas ni alla har haft en lika mysig helg som jag och att veckan fortsätter i samma anda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar