fredag 3 februari 2012

Kroppen slår bakut!!

(ett inlägg som skulle postats i tisdags)

Jag borde inte gått till jobbet i söndags eftersom jag låg i feber hela natten. Men det var ju jourtid och jag ville inte sätta mina kollegor på pottkanten. Alltså upp å jobba! Jag borde heller inte gått till jobbet igår eftersom jag vaknade med ett dunkande huvud, halsont och värk i kroppen. Men det gjorde jag eftersom jag visste hur mycket det var att göra. Visst fick jag gjort det som stod på min arbetsordning men detta resulterade också i mitt livs första magkatarr och en fruktansvärd huvudvärk. OMG!!! Jag var tvungen att åka hem. La mig i fosterställning i soffan och våndades ett tag tills jag tog två Novalucol. Stensomnade och vaknade 2 timmar senare. Då var magen bättre men huvudvärken var kvar. Det är den fortfarande och inga tabletter hjälper vilket tyder på att detta är migrän. Jag har ju bara haft det en gång tidigare men då vill jag minnas att jg hade en mycket starkare huvudvärk, å andra sidan var omständigheterna mycket värre också.
Jag är ganska säker på att det är sömnbrist som har utköst denna huvudvärken. Som ni vet så har grabbarna vaknar okristligt tidigt ett tag nu och till skillnad från dom och min käre sambo KAN jag inte somna om. Vilket oftast resulterar i att jag ligger vaken från 4, trots att jag lyckats somna om när någon utav grabbarna vaknat tidigare på förnatten. Det är inte okej! Jag menar inte att skylla på grabbarna jag vill bara poängtera önskan om att kunna somna om!

I morse hade jag ställt alarmet som vanligt eftersom jag kunde säkert gå till jobbet men redan när Babes alarm ringde en timme innan mitt kände jag att detta går nog inte. Men när mitt ringde och jag gick upp för att gå på toa kände jag hur mitt huvud höll på att explodera.
Okej!? Kissa och gå å lägg dig igen. Tror ni jag kunde somna om?! Nej, mycket riktigt låg jag och tänkte på jobbet och på mitt dåliga samvete för att inte vara där! Sen började magen kurra och då blev jag genast påmind om gårdagens magkatarr. Så upp och göra frukost. Försöka sova kan jag göra sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar