söndag 12 februari 2012

En helt grym söndag!!!

Vaknade som vanligt now adays snortidigt av en massa ungar som bor här. Min och min sambos son.
Stor är ju fortfarande sjuk och därmed galet gnällig och vaknar därför också och vill ha hjälp med diverse saker så som vattendrickning och kissning. Sedan har Stor en egenhet att låta rätt högt när man ber honom alt går med honom tillbaka till sin säng så han väcker Liten som precis som sin mamma har svårt att komma till ro och somna om, vilket ni förstår innebär att Neo vaknar okristligt tidigt.

MEN, idag gjorde det mig ingenting utan det var snarare väldigt passande idag för jag behövde komma upp och ladda. Dessutom skulle Babe ha Skarpa Gubbar här hemma på Bandy Brunch så det var bara att börja rodda lite här med vanlig frulle till grabbarna och mig. Stor skulle spendera dagen hos sin fina farmor eftersom han fortfarande är sjuk och då är det ju inte är så passande att stå på Skarpe Nord i kylan. Eftersom Stors mamma var ute på galej igår kunde hon inte hämta hem Stor tidigt så därför fick han till sin farmors förtjusning bli väldigt ompysslad och bortskämd, till Stors förtjusning!!

Vid 10-tiden kom Jonny, Karro, Mangan och Roger hit på ägg å nacon serverat med öl och Jäger. Superduktiga va dom! Tre Skarpa Gubbar drog i sig nästan en hel stor flaska Jäger! Hehehe enligt Karro blev dom lite mer än lulliga. Mysigt såhär på en söndag. Kungälv tog emot Broberg. Finns inte så mycket mer att säga än att det var ett fantastiskt väder och att Liten fick en halsduk av Rikard. Kolla in stolt kille


Supermysigt att Babe och Liten fick lite egentid ihop och han var på ett strålande humör. Liten passade på att ta sig en lite powernap på Babes axlar, precis som Stor också gjort.


Men vart va jag då? Strax efter halv elva tiden åkte jag iväg till F&S, inte för en vanlig träning utan för en sk Try Out. Jag skulle göra en "uppkörning" för att bli instruktör. Det var två andra tjejer som skulle testas. Vi började med uppvärmning och rörlighet som Mia (my all time favourite- ledare) körde. Därefter ett takt-test där vi skulle kunna gå i takt och hitta "ettan" i ett par olika låtar som alla hick i olika takt.
Därefter ställdes vi upp på två led mitt emot varandra, vi va totalt 8 st. Då skulle vi visa att vi kunde ta ledarrollen från ngn annan. Det var kul med lite lattjo innan allvaret kunde börja. Man skulle ha förberett tre låtar; en rörlighets-, en styrke- och en konditions låt om man skulle köra en try out för ett jympa pass. Dessutom hade jag tänkt köra en Step/Aerobic try out.
Jag började med mitt medel och därefter körde en annan tjej, sedan jag igen för den tredje tjejen hade strul med musiken. JÄÄÄÄÄÄVLAR va kul det va!!!

Till sist va de lite fika och intervju. Hur det gick? Kanon!
De gillade va de såg och tyckte jag var duktig så de va helt säkra på att de ville ha mig som ledare men varken jag eller de som höll i try outen kunde säga on jag skulle köra på medel eller step/aerobic. Känns så jävla gött så nu jäklar Karro köööör vi!! Laddad och peppar till 1000 tack vare dig min fina vän.

Ofantligt glad och lättad över detta besked åkte jag hem för att inse att jag glömt mina nyklar. Istället blev det till att åka till Skarpe Nord där jag möttes av en enormt stolt sambo. Bara det var värt allt!! Min fina Babe som gör mig så lycklig!!!
Nu väntar utbildningar, tester och en enormt spännande vår och sommar!
Fasen va bra jag är!

Vi har haft Jonny och Karro här på söndagsmys. Tacos och Bingolotto. Underbara vänner!!! Planerade även lite lätt en tripp till utlandet men vi får se.
Underbart! Underbart!!

Tänker bli lite senimental såhär en söndgskväll... Jag är så tacksam för min fantastiskt underbara fina familj!!! Jag älskar alla fyra så det gör ont! Jag är också tacksam för mina föräldrar och fina svärmor. Dessutom har jag världens finaste vänner som alltid finns för mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar