tisdag 31 maj 2011

Sjukvårdskunnig after all...

Jag ringde till Vc imorse och fick en tid. När jag äntligen fick träffa en läkare så berättade jag att jag har ont i halsen och att jag misstänker att det är halsfluss. (Jag har nämligen haft det otaliga gånger och känner igen smärtan på en gång). Hur som helst så frågade läkaren som faktiskt var riktigt trevlig om jag hade andra förskylningssymtom, vilket jag inte har, sedan lyssnade han på lungor och hjärta. Det lät fint tyckte han. Efter det så tid han fram ficklampan och bad mig gapa. Han kollade inte mer än 5 sekunder, flinade och sa vi behöver inte ta ett halsprov. Varpå jag svarade; Jag sa ju att de va halsfluss!
Kåvepenin 1g x3 i 10 dagar och sjukskriven denna veckan.
Detta är synnerligen en mycket märklig omgång halsfluss. Möjligen lite trött annars bara ont i halsen. Känns lite märkligt att vara sjukskriven utan att ligga näst intill utslagen. Det är väl bara att passa på att vila upp sig när Neo ska vara några dagar hos sin pappa. På lördag är det dags för årets premiärövernattning i båten. Förhoppningen är att han skall kunna vara där lite när jag jobbar som mest i sommar.

Idag har det varit en mycket bra dag för övrigt.


Frulle med gröt överallt!!!


Liten kille kollar på ankorna på behagligt avstånd.


Så fin <3 Älskade unge!!


Lunch på Tant Rut med Zandra, Magnus och barnen.


Ursäktar det dåliga kortet men här är en potentiell klänning till festen som jag köpte idag.


Kolla in Tantens söta lilla smula!!


Fruktstund


Organiserade burk-skåpet efter en rätt spydig kommentar i helgen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar