måndag 30 maj 2011

Måndag

Första dagen på en ny härlig vecka. Halsont! Tänkte inte så mycket på det imorse så Neo och jag tvättade och donade lite men allt eftersom dagen gick gjorde det bara mer och mer ont. Ni vet hur det är, det är ju alltid som värst på morgonen när man vaknar och så blir det bättre under morgonen. Men icke!!!
Hur som helst så jag gapade stort och insåg att jag behöver en doktor som kollar på min ena mandel. Dels har den helt mist sin runda form och är mer helt rak (så svullen är den) dessutom ser jag två små bölder. Tror ni det går att svälja. Nope! Kul! Kan knappt prata...

Ringde till Vc förut. Fick telefontid vid 16. Fucking it!! Jag åker till jourcentralen ikväll istället. Antibiotika, tack!!

Sist fick jag körtelfeber. Kan man få det flera gånger? Och är jag inte för gammal för det? Det kanske bara är jag som målar f*n på väggen. Kanske bara är en helt vanlig halsinfektion... Han har ju haft ont i halsen hela veckan så det vore ju inte konstigt om jag smittats.

I morse när jag satt och sorterade tvätten hände en underbar sak (kanske att endast föräldrar ser tjusningen i det). Neo kom i alla fall in till badrummet där jag satt och sa högt och tydligt; "Bajs". Förstå min förvåning när han sedan backade mot mig för att jag skulle kolla blöjan, ni vet så som man gör vid linningen, och mycket riktigt hade han bajsat! Häftigt! Han kan nu göra sig förstådd med ord... Stor kille!!

Neo sover fortfarande, snart uppe i två timmar. Jag fick mig också en blund. Funderar på att duscha så Neo och jag kan åka och handla så vi kan fylla på medicinskåpet igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar