måndag 4 februari 2013

Underbara måndag!

Det är inte ofta som måndagar är såhär bra. Efter regn kommer solsken, helt klart!
Grabbarna och jag fick verkligen den kvalitetsdagen vi (läs jag) behövde. Annars på veckorna är det så himla mycket vardag och rutiner. Det känns för övrigt som om de båda är påväg in i en ny fas, en lugnare sådan. Det är ju bara att tacka och ta emot isf :0)

Liten var superduktig hos tandläkaren idag. Givetvis ville han sitta själv i den fräcka stolen, han tyckte nog att tandläkarens förslag va töntigt. Sitta i morsans knä?!? Glöm de, liksom! ;)
Inga konstigheter hos tandläkaren heller. Mitt A-barn är perfekt! Napp? No, lämnade dem till kaninerna på Liseberg i våras. Nappflaska? Hell no... Slutade med det för snart 2 år sedan (anledningen var egentligen för att de skulle gå bättre för Stor som då va lika stor som Liten är nu, men de sa jag aldrig). Borstar tänderna varje dag när man vaknar och när man ska sova, berättade han själv så stolt. "Först gör mamma sen gör jag." Småäter inte.. Nej, nej. Han äter inte alls ;) (Sa jag inte heller...)



I väntrummet där Stor "läser" för Liten om Herr Gurka.

Till Stora förtjusning skulle vi sedan till "våran träning". Jag hade bestämt dejt med Hanna. Aerobicpass skulle byggas och Stor skulle äntligen få leka med Herman. Det är underligt hur vissa barn bara klaffar och funkar så bra ihop. De stora killarna var snälla mot Liten också och lät honom vara med. BeyBlade är ju det enda som gäller! Alla barn i extas...
Oh, fick även äntligen träffat Maria och lille (stooore) Elliot :) Så fin så!!! Å Maria ska vi inte tala om! Usch- hon va redan smalare än innan hon blev gravid! Amma, det är där tricket är!!! Hrm... Värt ett försök?
Ae-passet är skapat och skall nu bara nötas in. ;)


Hanna bar för övrigt väldigt lustig! ;) JoHanna... Vi kör ju samma pass, förutom att jag inte har ngn styrka.
Följande 4 block gäller...


Varsågod... Försök ni tyda detta ;)

Handlingen på Maxi var verkligen inget jag hade sett fram emot alls. Men grabbarna överträffade sig själva och framför allt mina förväntningar! Exemplariskt och by the book... Mutor skall aldrig underskattas!!!

Sådär! Då var båda rumpe-bullarna strechade och om ca 7 timmar är det dags igen. Bad jag gör?! Jag motar "Olle i grind" eller åtminstonde ryggskottet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar