måndag 16 januari 2012

First thing first!

Jag vill börja med att tacka ödmjukast för de fina åsikter jag fått kring mitt senaste inlägg. Jag är också otroligt stolt för att jag lyckades med konsten att inspirera andra!
Idag har det gått en vecka sedan jag kickstartade hela viktminsknings proceduren. Som ni ju vet började jag med att dricka shakes å äta soppor. Lördag och söndag började jag med att ersätta middag med GI kost. Resultatet?! -2,3 kg på en vecka. Nu kör vi!!

Denna veckan är de flesta målen utbytta mot mat men lämnar vissa till shakes.

Idag när jag kom hem från jobbet gjorde jag ett supetsnabbt röj sedan kom mammi och pappi å häntade mig så varder dags för ett medelpass på F&S.

När jag kom hem sedan så hade Babe gjort i ordning middagen. Souvlaki och tzaitziki med grillad halloumi och lite grönt. Supergott och Babe själv var riktigt nöjd och blev riktigt mätt, trots avsaknaden av kolhydrater! Grymt!!!
Vi pratade om det vid middagen att oftast är det ju kvinnan som vill loosa några kilo och (nu får jag väl alla überfeminister på mig) eftersom det oftast är hon som planerar och lagar mat får mannen liksom en kost som gör att han, oftast loosar han MER än frugan som kämpar mest. Så kommer det säkert bli här hemma också! :0)

Idag var min händiga karl riktigt duktigt och händig!! Vi åkte till Hornbach och köpte virke för att kunna bygga ut på vinden. Han skulle bara börja lite lätt igår men han vlev fasiken färdig!!! Han är grym min karl! Å så blir jag lite extra kär när han gör sådana typiskt manliga grejer (nu går väl feministerna i taket?!?)

Så här såg vinden ut innan..


Och


Alltså nästan ingen plats alls. Nu är det MYCKET större men jag har tyvärr inga bilder på det än men det kommer, det lovar jag!

Nu är Babe nere på Skarpe Nord och hejjar fram Kungälv som tar emot Sandviken jag skulle också ha följt med men jag har gått och blivit hostig och jag sätter en relativt frisk framtoning med massor av träning framför att stå "enaam", ute på en kall isarena. Ja, ensam hade jag inte varit men mina trogna är inte där idag. Camilla är sjuk, Karro är i fjällen och Alex bor för långt bort :( Så här sitter jag ihopkurad i soffan med tända ljus och tittar på matchen i min underbara ensamhet!
Måste erkänna att jag saknar stämningen från Camp Nord men konstigt nog hörs klacken riktigt, riktigt bra. Dessutom kan man urskilja både Babe och Jonny. Det kan man ju när man befinner sig på plats också.

Nä, nu blir det nässpray, te och några nötter tror jag. Hoppas ni har en fin kväll också mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar