måndag 2 januari 2012

Årets första inlägg

Nys årets andra dag fast på någon sätt känns det ändå som årets första. Igår var ju alla lite segare och tröttare så den räknas inte riktigt. Idag är det också Pappa Lillens födelsedag så ett grattis till honom!!!

Denna veckan har jag jobbat medan Babe har varit hemma med Stor och Liten. Här spelar hela familjen Fiskespelet...


Koncentration!!! Å alla tekniker är tillåtna.


I fredags var der dags för bandy igen. I vanlig ordning tog sig hela familjen Lindau/Junkvist middag på Malt&Humle. Grabbarna skötte sig exemplariskt och Babes kompisar är all så goa mot både Liten och Stor. Det är så jäkla härligt tycker jag!! Dessutom träffade jag både fina Karro och fina Alexandra. Tyvärr blir det inte riktigt bara tjejsnack när Liten och Stor kräver min uppmärksamhet. Men dessa underbara tjejer gör ett grymt jobb å ställer upp med att hjälpa mig. Både Neo och Leon är stormförtjusta i Karro och Alexandra!!


Här har jag försökt fånga en bild på Stor när han svingar sin surporterhalsduk över huvudet.


Gott nytt år!!! Snygg kille firar nyår på Tjörn.


Vi var på Jannikas familjs sommarställe med Jannika, Steven, Jonas och hans kompis Marcus. Det funkade väldigt bra att ha med barnen på en mindre fest. De blev ju såklart supertrötta mot kvällen. Stor sov igenom hela fyrverkerikalaset medan Liten vaknade och var helt skräckslagen :(


Fina Jannika, som för övrigt åker till Thailand idag med Steven. Inte alls avundsjuk ;)


Som start på det nya året och ny vecka är jag vrålförkyld. Sovit superdåligt i natt. Låg och vägde av och till att vara hemma å kurera mig eller gå till jobbet. Jag beslöt sedan att åka till jobbet så jag gjorde mig i ordning och skulle gå in för att väcka Neo. Men jag tyckte att han kändes lite varm så jag tog tempen på honom. Stackars liten hade 38.6 :( Så det blev vab idag, vilket kanske var tur i oturen för jag känner mig inte så frack som jag trodde. :(


Eftersom jag väckte en liten sjukling så myste vi i soffas till Bilar2.


Nu har vi ärit frulle och gick tillbaka till soffan och nu är det Lejonkungen som gäller. Neo har hitills pratat igenom hela filmen; Lejon. Apa. Papegoja. Lejonkungen. Giraff. Apa. Flodhäst. Lejon. Ja, ni förstår säkert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar