onsdag 4 januari 2012

Braaa dag!

Min stackars lille Neo fortsätter att ha feber men efter tre dagar övertid hos sin mamma eftersom hans pappa själv varit riktigt krasslig, var det dags att lämna över en febrig liten panna. Å, ja idag va de troligtvis den jobbigaste överlämningen någonsin! Stackars liten längtade så klart efter sin pappa men jag med mitt kontrollbehov vill ha honom kvar hemma hos mig. Jaja, han är ju i goda händer och jag vet att Mattias skulle höra av sig till mig om det är något.

Idag har Neo och jag såklart kollat på Bilar och Bernad och Bianca. Igår såg vi Lejonkungen 2,5 gång så jag var tvungen att byta.
Vi har också städat ut största delen utav julen. Vi började med granen, numer känd som granen från helvetet!

Jag började med att plocka bort kulorna, klittret och ljusen. Å jag ska vara ärlig när jag säger att jag inte var superförsiktig. Efteråt och innan jag tagit ut granen såg det ut såhär på mitt vardagsrumsgolv


Jaja, nu har de lösaste barren lossnat nu är det lungt. FEL!! Eftersom vi har haft den vackraste Disneygranen i världshistorien så snackar vi stor, inte för stor de e bara så att mina armar hade för kort räckvidd vilket resulterade i att jag liksom inte kunde bära ut granen utan att slå i den i precis allt på väg ut. När jag äntligen hade fått ut granen som någonstans på vägen förvandlades till helvetesgranen såg mitt hallgolv ut såhär


Å ja, granen hade barr kvar på grenarna. En väldigt noggrann dammsugning efteråt så finns det nästan inga barr kvar. Under hela denna procedur frågar Neo med ca 30 sekunders mellanrum: Gör du mamma?

När Babe kom hem stod middagen i princip klar för jag hade planer för kvällen. Vi åkte iväg för att köpa födelsedagspresenter till våra föräldrar. Vi kom tillbaka med det och dessutom en mössa och tofflor till Babe och en skidjacka som är hel och inte för stor till mig.


Såhär blev det. Jag köpte den av juklappspengarna jag fick av morfar. Supernöjd!!
När vi kom hem så hintade jag Babe lite om att jag skulle bli jätteglad om vår nya välkomsskylt kunde få komma upp innan Neos kalas på söndag. Stackarn fick lite dåligt samvete men tillsammans gjorde vi det riktigt bra! Jag blir på riktigt övervälmande och uppriktigt glad och stolt när Babe gör sådana saker för min skull, och eftersom jag vet att han gör det med glädje för att han vet hur glad det gör mig hur mycket jag uppskattar det och honom!


Tack fina Ylva för vår superfina skylt!! Den är för övrigt införskaffad hos de superduktiga tjejerna på Vackra Hem!

Nu myser vi i soffan å kollar på Hitch som troligen är Will Smiths mysigaste film! Snart är det natten, dags att ladda för två jobbdagar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar