måndag 19 april 2010

pust!

Jag är så trött och seg. Trots att solen skiner kan jag inte få upp energin. Stackars lille Neo men han har åtminstonde fått vara ute en gång idag och kanske blir det en gång till när hans pappa kommit hem från jobbet.

Igår var det dop för min Prins och han uppförde sig exemplariskt, som alltid men det hade varit så dumt om "matalarmet" hade gått i gång i kyrkan. Det är ju en sån akustik där inne.
Ärligt talat var jaginte alls nervös bara lite "orolig" att han skulle spy ner hela prällen när han håller upp bebis och visar församlingen. Men inte ens det gjorde han! Tydligen så tokflinade han och kollade runt på alla som satt där och det var ju mysigt. En anan mysig och lite otippad sak måste ju ändå vara att nyblivna morfar ocg farfar var de som fällde en tår eller två i kyrkan. Efter mottagnngen blev det 7:an i goda vänners sällskap.

Sedan hade vi mottagning hemma hos Mamma och Pappa och bannemej så fick alla plats och det var väl över det hela väldigt lyckad. Neo fick så fina saker så man blir helt förundrad över alla snälla människor. Tack så hemskt mycket.

(Jag tar en chansning och skriver det här, det är ju redan outat på fejjan) Idag har ZoM fått reda på att dte är en liten Sessa inne i Z:s mage! En flickkompis till Neo så gulligt så jag dööör. Här ska det pussas. Ni vet sånna där påtvingade pusskort som kommer förnedra dom när dom blir typ 12.. Hahha...

Imorgon ska Trollungen vaccineras på BVC för första gången och jag hoppas innerligt att han inte åker på feber eller nåt sånt. För säkerhetsskull blir det ändå en tripp till apoteket och köpa flytande Panodil. Kan vara bra att ha hemma i fall att. Dessutom skall han vägas och mätas för första gången sedan vi gick över till ersättning. Men med blotta ögat så syns det ju att han lagt på sig lite. Frågan är ju bara hur mycket..

Nä nu tänker jag trotsa vädret och lägga mig i soffan medan Trollungen sover en stund! (Förlåt Mamma)

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att ni mår bra och att dopet gick bra!!! =)
    Ta väl hand om varandra i vårsolen!!
    Kram Carro Teiler

    SvaraRadera