tisdag 20 april 2010

Påskruvade händer

Usch och fy! Dom stack min lille Trollunge i låren. Nödvändigt ont eftersom han blivit så stor nu att det var dags för första vaccinationen. Han tyckte givetvis att det gjorde lite ont under själva sticket och skrek lite men det gick över på typ 10 sekunder. Vi var på BVC idag och han växer som han ska vilket känns skönt. Jag måste ha världens bästa lille kille. Dessutom så är han väldigt med och intresserad av allt nu. Han iaktog ett par barn i väntrummet så det stod härliga till. Kul att det börjar hända massa saker. 5150g och 60cm lång var han idag. Tycker att han börjar få sånna härliga goslår och antydan till att händerna skulle vara påskruvade på armarna, särskilt nu när vi bytt till ersättning och trots att han kräks värren än en bakfull tonåring. Ska testa byta från Semper till NAN (efter tips från föräldrargruppen) och hoppas på att det kanske blir bättre. De skall tydligen också bli bättre när han börjar äta "riktig" mat. Så om jag bara kan stå ut ett litet tag till så skall det nog bli bättre.

Efter BVC prommenerade vi återigen ner till Kungälv, denna gången för att köpa Alvedon ifall han skulle tempa upp efter vaccinationerna. Eftersom han kräks så mycket köpte jag stolpiller och vääärldens minsta sådanna... Jag är ju liksom van vid de stora som jag ger mina patienter. Där mötte vi upp Camilla och tog en lunch. Mumsig Cesarsallad utan Cesardressing och med en jävla massa rödlök (mycket besviken). Vanligtvis har Tant Rut skitgod mat så det var förhoppningsvis bara en tillfällighet. Efter lunchen gick vi till Maxi och handlade för att sedan knata hemåt igen.

Nu har jag precis lagt Neo och han hade faktiskt lite feber 38,3 så det var ju ingen ko på isen direkt men jag får vara uppmärksam. Han var lite trröttare än vanligt men orkade inte ens gnälla. Han bara toksomnade efter badet och kvällsmaten. Mammas fina trollunge!
På tal om Trollunge så beställde jag nappar från namnnappen.se. Ett set med Neo och ett med Trollunge. Ursött och perfekt sedan när det är massa barn i omlopp som tex på dagis eller Öf. Inte för att barnen läser själva på men föräldrarna kankse kan =)

Jag försöker underhålla mig själv. Mattias och Christian sitter bänkade framför Tv:n och kollar handboll och planerar träningarna för försäsongen.

Jag tänkte lägga upp bilder från dopet men fotograferna (pappa och Zandra) har inte hunnit med att ge mig bilderna än så det får bli först efter det såklart. Sålänge får ni se hur min fina Neo vänder från mage till rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar