lördag 3 april 2010

Glad Påsk

Permiär för att sitta ute på mamma och pappas uteplats och dricka kaffe. Underbart och solen fullständigt brände på mina svartklädda ben. Som mamma sa, emellanåt var det nästan bikinitopp-varmt men när det kom en bris så blev det lite småkyligt. Idag känns det verkligen som om våren är kommen. Hoppas bara att den är här för att stanna!

Trollungen somnade så gott efter att ha ätit i sin vagn. Det är även premiär för honom att sova ute utan overall. Men mössan eller raggsockorna vågar jag inte ta av än. Det är säkert jättegott att sova i vagnen som står i solen med massa fågelkvitter.

Det är bra om han är riktigt utvilad nu innan vi ska på påskbuffé/bröllop. Idag gifter sig min farbror PG (58 år) med sin flamma sedan typ 25 år. Mysigt att gifta sig lite såhär på äldre dagar.

Om Neo sköter sig och somnar trots kalas två dagar i rad så bär det av till Camilla för att träffa Sofie (och de andra töserna) efteråt. Annars får jag träffa dem en annan dag.
Stackars min man (läs sambo/fästman). Får inte umgås med sin son nu under hans första påsk. Någon måste ju jobba och försörja familjen och i dessa röda dagar är det bara bra.

På tisdag får bilhelvetet körförbud! (Vi säger inte mer än så)

Glad Påsk på er alla fina, nu drar jag till Blåkulla med resten av häxorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar